כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מועד חדש מתעכב

איחוד האמירויות ביטלה ביקור של נתניהו מחשש למתיחות מול איראן

נתניהו היא אמור לטוס לאיחוד האמירויות אך הביקור נדחה. הסיבה לביטול: חשש של האמירותים מהתבטאויות פומביות של נתניהו נגד איראן על אדמתם. בתוך כך, המתיחות מול הפלסטינים מעכבת מועד חדש לביקור

איחוד האמירויות ביטלה ביקור של נתניהו מחשש למתיחות מול איראן
מוחמד בן זאיד צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות

איחוד האמירויות החליטה לבטל את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה בתחילת ינואר, מאחר ועלה חשש כי התנהלותו במהלך הביקור עלולה לגרום למתיחות אזורית עם איראן - כך דווח ב'וואלה'.

נזכיר, כי בימי המו"מ הקואליציוני אמר נתניהו בריאיון כי ביקורו הראשון אחרי שממשלתו תושבע יהיה לאיחוד האמירויות. בסוף דצמבר שוחח נתניהו עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד שהזמין אותו למדינה. בלשכת נתניהו תדרכו כתבים כי בשבוע השני של ינואר תתקיים הנסיעה.

אלא שכמה ימים לאחר מכן הודיעה לשכת נתניהו כי הביקור נדחה. יועציו של נתניהו טענו כי הדחייה נובעת מסיבות לוגיסטיות. אלא ששלושה בכירים ישראלים מספרים כי הטיסה לא נדחתה בגלל סיבות לוגיסטיות.

לטענתם, האמירותים תכננו שהביקור יעסוק בעיקר בתחומי הכלכלה, התיירות והסחר. אלא שלנתניהו היו תוכניות אחרות וכוונתו הייתה להשתמש בביקור כדי לאותת פומבית לאיראן.

בעקבות כך, האמירותים חששו כי במהלך ביקור, נתניהו יתבטא בפומבי נגד האיראני, כשהוא נמצא על אדמתם. הבכירים הישראלים אמרו כי האמירותים חששו שהתנהלות כזו תגביר את המתיחות עם איראן, ולכן החליטו על דחיית הביקור.

הבכירים הישראלים טוענים כי נתניהו הבין את המצב הרגיש בו נמצאים האמירותים מול איראן, ואך הסכים להתחייב כי בכל ביקור עתידי באיחוד האמירויות יתמקד, לפחות בפומבי, ביחסים הבילטרליים בין המדינות ולא בנושא האיראני.

אלא שההסלמה ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה יוצרת לפי שעה מכשול נוסף בפני הביקור. הבכירים הישראלים ציינו שהרגישויות המדיניות של האמירותים סביב הנושא הפלסטיני עיכבו עד כה תיאום מועד לביקור.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

שני בכירים אמירותים סירבו להגיב על הסיבות לדחיית ביקורו של נתניהו, אך ציינו כי הנהגת איחוד האמירויות מעוניינת שנתניהו יבקר במדינה.

איראן איחוד האמירויות בנימין נתניהו הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד