כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הממשלה תסדיר?

מאות בעצרת תמיכה באביתר: "עמלק מנסה לקרר אותנו"

מאות משתתפים הגיעו אחר הצהריים לישוב אביתר בשומרון בקריאה לממשלה להסדיר את הישוב, כפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני. יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס: "אנחנו נחזור לאביתר. אנחנו נבנה שם מאות בתים. אנחנו עם הפנים לאביתר ולעוד מאות אביתרים"

מאות בעצרת תמיכה באביתר: "עמלק מנסה לקרר אותנו"
המאבק על אביתר צילום: באדיבות המצלם

מאות בני אדם השתתפו אמש (חמישי) בעצרת ענקית לחיזוק ההתיישבות שנערכה בצומת תפוח הסמוכה ליישוב אביתר מאחר וכוחות צה"ל מנעו מהמשתתפים את העלייה ליישוב.

אורח הכבוד באירוע היה הגאון הרב דב ליאור שדיבר על מעלת ההתיישבות ביהודה ושומרון. בנוסף נטלו חלק רבנים נוספים וחברי כנסת שהבטיחו לפעול למען ההתיישבות.

הרב דב ליאור אמר: "אנחנו רואים את ההתנגדות של אומות העולם. אין שום דבר שישביע את תאוותם של הערבים הם רוצים הכל. כל הדיבורים על ויתורים לא יועילו. ארץ ישראל לעם ישראל. לא רחוק היום בו נשלוט בכל מרחבי ארצנו. אנו מחזקים את הממשלה - ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. אנחנו צריכים ליישב את הארץ".

יושבת ראש תנועת נחלה דניאלה וייס אמרה בעצרת: "אני רוצה לפנות לשותפים בבניין ארץ ישראל. אנחנו מדברים על אביתר. אנחנו רוצים לחזור לאביתר ואנחנו נחזור לאביתר. אנחנו נבנה שם מאות בתים. אנחנו עם הפנים לאביתר ולעוד מאות אביתרים. אני מתפללת להקב"ה. שייתן לנו לבנות את הארץ מתוך שמחה ולא מתוך תשובה ציונית לרצח. שנבנה מתוך שמחה ולא מתוך צער".

הרב עוזי שרבף: "לאן הגענו? עכשיו יש ממשלה ימנית, איך יכול להיות שאתם לא מאפשרים לחזור לאביתר? העניין הזה שמשקרים בהסכמים צריך להיפסק וזה יקרה רק אם נתעקש לחזור לאביתר".

הרב דניאל שרשבסקי, רב הישוב רחלים אמר: "עמלק מנסה לקרר אותנו אבל באמת הוא רק מחמם אותנו בבעלות שלנו על הארץ. אנחנו עם ריבונו של עולם ואנחנו עם ארץ ישראל. ואם בשבוע הזה העמלקיות מעוררת לנו שאנחנו צריכים להראות את הבעלות שלנו על הארץ, אז אנחנו מראים זאת. חזקו ואמצו".

מנכ"ל תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף: "כדי לומר דבר פשוט: ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל. להתגבר על לחצי העולם ולהקים ישובים חדשים בכל מרחבי יהודה ושומרון. לחזור לחומש ולהקים ישובים חדשים בכל מקום".

חבר הכנסת אוהד טל אמר בעצרת: "כל-כך הרבה חיילים שלצערנו הרב נשלחו למשימה שעניינה ההיפך מבניה הדבר הזה הוא באמת כואב מאוד מאוד. זה שבוע קשה. אני לא רוצה לדבר על הצורך בבניה של אביתר כמענה. צריך לבנות כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. ורק לעם ישראל".

חבר הכנסת צבי סוכות: "אני לא יודע אם כל מי שנמצא כאן מודע למה שתנועת נחלה עושה ולכמה הם פועלים. אנחנו כנבחרי ציבור צריכים שיאתגרו אותנו מהציבור. צריכים את האנשים ברחוב צועקים ומדברים. בפעם הבאה פי 5 אנשים שבאים לאירוע הזה".

תחיה חיים ממשפחות אביתר: "אנחנו אוחזים בקרקע מאז יום ראשון, אז נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד. הלילה הראשון בבתים. הלילה השני בכניסה. והשלישי בצומת תפוח".

"אנחנו נשארים בשטח בקריאה שהחזרה לאביתר היא עובדה. מצפים שעוד הערב יאפשרו לנו לחזור ליישוב. לשפץ את הבתים ולפתוח את הגן ובית המדרש".

אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד