ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תעלומה במדינה

איראן "חוקרת" מאות הרעלות של תלמידות בית ספר

איראן הודיעה כי נפתחה חקירה בגין מאות הרעלות של תלמידות בית ספר בטהראן ובערים נוספות. תלמידות בעשרות בתי ספר נלקחו לבתי חולים עם תסמינים של הרעלה מאז נובמבר האחרון. כמה קבוצות אופוזיציה בחו"ל האשימו את הממשלה

איראן "חוקרת" מאות הרעלות של תלמידות בית ספר
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

גורמים רשמיים באיראן "חוקרים" את ההרעלה של מאות תלמידות בית ספר ברחבי המדינה לאחר שגל של אשפוזים עורר כעס נגד הממשלה על כך שזלזלה בתחילה בתקריות.

מאז נובמבר האחרון מאות תלמידות מעשרות בתי ספר נלקחו לבתי חולים עם תסמיני הרעלה כמו בחילות, הקאות, קוצר נשימה, סחרחורת ועייפות. בסרטון אחד שפורסם ברשתות החברתיות ביום רביעי האחרון, ילדה עם אסתמה אמרה שהיא ציינה בפני המורה שלה שהיא סבלה מריח מוזר והתקשה לנשום, ולאחר מכן המורה שאלה את הכיתה אם הן מריחות משהו, ולאחר מכן כל הכיתה חלתה.

מספר התקריות מסוג זה עלה בחדות בימים האחרונים, עם לפחות 20 מקרים שדווחו בטהרן ובשלוש ערים נוספות ביום רביעי האחרון, כך לפי גורמים רשמיים, מורים ותלמידים איראניים. על רקע חוסר הוודאות והכעס הגוברים לגבי המתרחש, גורמים רשמיים האשימו את הפונדמנטליסטים הדתיים המתנגדים לחינוך של בנות כחשודים בפיגועים, מנגד כמה קבוצות אופוזיציה בחו"ל האשימו את הממשלה.

איגוד המורים הראשי באיראן כינה ביום רביעי את הפיגועים "טרור ביולוגי" שמטרתו ליצור פאניקה חברתית בקרב נשים צעירות שהובילו את ההפגנות האחרונות נגד ההנהגה במדינה. האיגוד האשים את הממשלה בהכחשת ההתקפות ובמידע מוטעה לציבור במשך שלושה חודשים. 

הורים זועמים שילדיהם סבלו מתסמיני הרעלה הפגינו ביום רביעי האחרון מול בתי ספר שבהם ילדיהם חלו, בקריאות "מוות לחמינאי", בהתייחסם למנהיג העליון של איראן, ו"מוות למשטר רוצחי הילדים", כך על פי תיעודים ברשתות החברתיות.

התקרית הראשונה דווחה בעיר קום המרכזית, עיר קדושה לאיראנים ב-30 בנובמבר, אז דווח על 18 תלמידים שהורעלו. חודש לאחר מכן, 51 תלמידים מאותו בית ספר אושפזו עם תסמינים דומים.

מאז סוף ינואר, תדירות התקריות עלתה, עם 26 בתי ספר שהושפעו מכך, לפי איגוד המורים, בקום, טהראן, ארדביל, קרמנשה, בורוג'רד ואיספהאן. רוב הנפגעות באיראן הם מבית ספר יסודי, או תיכון. חלק אמרו שהם סבלו מתסמיני הרעלה לאחר שהריחו ריח מוזר, שאותו תיארו כדומה לקלמנטינה רקובה.

לחלק מחומרי הרעל יש ריח מעט פירותי, אבל ממשלת איראן אמרה שהתרכובות ששימשו בהתקפות לכאורה לא היו מנשק כימי והן ניתנות לטיפול במידה רבה. בסרטונים מהמקום, נראים עובדי שירותי הבריאות נותנים רק חמצן לנערות שחלו לפני שהן מפונות באמבולנסים. חלק מהבנות אמרו שהן חשו חוסר תחושה או עקצוץ בידיים וברגליים, מה שיכול להיות גם סימפטום של חרדה.

איראן הפגנות באיראן הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד