ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עונת הרישום

"יראת שמיים ופרומקייט": בחב"ד מציגים שלושה סמינרים חדשים

שלושה סמינרים חדשים, אלפי תלמידות וקו חרדי שמרני | בחסידות חב"ד מכינים את השטח לקליטתן של אלפי בנות | הרב מרגליות: "אין אצלינו סמארטפונים או פלאפונים – בשום צורה"

"יראת שמיים ופרומקייט": בחב"ד מציגים שלושה סמינרים חדשים
הסמינרים צילום: באדיבות המצלם

עונת הרישום לסמינרים החרדים כבר החלה ולמרות הריבוי הטבעי והלחץ המסתמן – בחסידות חב"ד מציגים אופטימיות, נוכח העובדה שרק באחרונה התחדשה החסידות בשלושה סמינרים לבנות שכבר הפכו לשם דבר ברחוב החב"די.

הסמינרים החב"דים החדשים מובילים קו שמרני בולט - הדומה לקו שמובל ב"בית יעקב" ובסמינרים החרדים המובילים.

בראש הסמינרים החדשים עומד סמינר לחינוך והוראה – 'בית חיה מושקא' הממוקם בנוף הגליל אשר בגליל התחתון. הסמינר שמושך אליו בנות מחסידות חב"ד מכל אזורי הארץ הוקם לפני כ-3 שנים, ונודע באווירה החסידית המיוחדת המשלבת הווי חברתי מיוחד. השנה, הסמינר אוכלס במבנה, חדש, מפואר ורחב ידיים, לרווחת התלמידות הרבות.

בשונה מהסמינרים החרדים הקלאסיים, בסמינר "נוף הגליל" ישנה פנימייה לשימוש התלמידות, והאווירה במקום מוגדרת כחסידית עם דגש על הווי חברתי ייחודי. מייסד הסמינר הוא הרב דוד נחשון, יו"ר מוסדות חב"ד בעיר ויו"ר ניידות חב"ד.

אחרי "נוף הגליל" מגיע מקומו של סמינר "בנות חנה" שממוקם בעיר התורה והחסידות בני ברק. הסמינר נפתח במהלך השנה האחרונה ולומדות בו תלמידות תושבות בני ברק וערים נוספות. מבין כלל הסמינרים החב"דים הוא המחמיר ביותר בתקנות הצניעות ובענינים הרוחניים והחסידיים, למשל; אסור שימצא אצל התלמידות פלאפונים בשום אופן.

בסמינר אין פנימייה והוא מושתת על אווירה חסידית ורוחנית עם קו שמרני מוקפד מאוד. כמו"כ, ניתן למצוא בו מגוון רחב מאוד של לימודים מקצועיים שסוללים לתלמידות את המשך חייהם הכלכליים. קשת המקצועות הנלמדות בסמינר - הפכו לשם דבר גם מחוץ לחב"ד, במגזר החסידי והליטאי.

"הצניעות אצלינו היא דגל", אומר הרב שלמה מרגליות מייסד הסמינר, "התקנות אצלינו הם על פי תקנת רבני חב"ד. אין אצלינו סמארטפונים או פלאפונים – בשום צורה, והרמה הרוחנית הגבוהה משתלבת עם הרמה החינוכית והמקצועית", הוא מוסיף.

סמינר חב"די נוסף נפתח השנה גם בעיר החרדית בית שמש, "בנות ליובאוויטש – בית שמש". גם הוא, כמו קודמיו מוביל קו חרדי - שמרני חזק. הסמינר שמאובזר בפנימייה רחבת ידים - מושך אליו בנות רבות מחסידות חב"ד. בין כותליו ניתן למצוא לימודים תורניים ברמה גבוהה ולימודי הלכה וחסידות – כשהמטרה: לבנות ולהכשיר את נשות השליחות של הדור הבא.

ראש ישיבת חב"ד הגדולה בבית שמש וחבר הנהלת הסמינר, הרב ישראל נחמן לרנר, מסביר: "קיבלנו הנחיות ברורות מהרבי איך סמינר בנות צריך להראות. מצד אחד, הדגל שלנו הוא "פרומקייט" ויראת שמיים בלי פשרות, אך מהצד השני – אנחנו לא חוסכים בשום מאמץ כדי שהסמינר יעמוד בכותל המזרח של הסמינרים גם מבחינה מקצועית ואנחנו רואים בשילוב הזה את מימוש רצונו הקדוש של הרבי".

סמינרים חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד