כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בליכוד גינו למרות השבת

הרמטכ"ל לשעבר: "נתניהו לא פטריוט ישראלי"

הרמטכ"ל לשעבר תקף את חקיקת הרפורמה המשפטית ואמר: "אנחנו לא נשרת במילואים תחת דיקטטורה". על נתניהו: "מבחינתו שתלך המדינה. אשתו אמרה את זה ב-99 ומאז זה רק הלך ומעצים". בליכוד תקפו בתגובה את חלוץ ובאופן חריג הוציאו הודעה בשבת

הרמטכ"ל לשעבר: "נתניהו לא פטריוט ישראלי"
דן חלוץ צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף במיל' דן חלוץ התייחס בשבת תרבות בראשון לציון לאמירתו כי "אם החקיקה (המשפטית) תעבור כפי שהיא - בשעת מלחמה לא אתייצב" ותקף: "הדברים שלי שאם המהפכה המשפטית תעבור אני לא אתייצב למלחמה הקפיצו את אלה שלא משרתים, אז אני מציע שיקפצו כמה שהם רוצים".

לדבריו, "צריך להיות עיוור בשביל לא לראות את המסרים של אנשי מערכת הביטחון שמשרתים במילואים מעבירים: אנחנו לא נשרת במילואים תחת דיקטטורה. נקודה. הכאב אצלם הוא עצום, בין רצונם להמשיך לעשות את מה שמתבקש מהם לבין אי יכולתם לסמוך על מקבלי ההחלטות שהם לא ישלחו אותם למשימות שמשרתות אג'נדות של אנשים הזויים שנמצאים במערכת".

הוא טען כי, "זו לא סרבנות. סרבנות היא במקום שבו ממשלה דמוקרטית החליטה החלטה פוליטית. לעומת זאת אם ממשלה דיקטטורית החליטה, אדם שמתגייס לשירות יכול לבחור. מחר בבוקר יצטרכו לטוס? יטוסו, כי בינתיים אין דיקטטורה. בינתיים. אני לא הרגשתי מאז מלחמת יום כיפורים חרדה כזו גדולה כמו שאני מרגיש היום. אני לא ישן בלילות".

הרמטכ"ל לשעבר חלוץ פנה לכמה מחברי הליכוד ואמר: "אני קורא לשר גלנט, דיכטר וברקת לאחרים להתעורר ולהיות נאמנים לערכים שלאורם פיקדו על לוחמים. הם אנשים שברחו מהערכים שלהם בגלל אופורטוניזם פוליטי. כל אחד מהם חושב שהוא יהיה ראש ממשלה. הם חיים בעולם מקביל שמתעלם מהמציאות המתפתחת".

חלוץ תקף בחריפות את נתניהו ואמר: "נתניהו לא פטריוט ישראלי יותר. הוא ישראלי אבל מבחינתו שתלך המדינה. אשתו אמרה את זה ב-99 ומאז זה רק הלך ומעצים. גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933. מה זה קשור? אני לא משווה בינו לבינו אבל להגיד לי שמשהו נאמר ב-99 הוא לא רלוונטי? זה מאוד רלוונטי. כל ההתנהלות מוכיחה שזה מאוד רלוונטי. ההתנהלות של נתניהו היום מוכיחה שהוא לא פטריוט ישראלי".

הוא הצהיר: "אנחנו נגביר את המחאה עד שנצליח לשכנע. אני לא מקנא בשוטרים וליבי צר על כל אירוע שבו הם נאלצים לפנות כוח. ואני מבין אותם, הם צריכים לפנות את כביש איילון ואנחנו רוצים לסגור את איילון. למה? דגל הממשלה הזו היה משילות. הם לא מושלים כשכבישים סגורים, כשהרכבות נוסעות והפקקים בעיצומם. בן גביר זה תינוק שנשבה בחנות צעצועים. מי זה האיש הזה?".

עוד אמר חלוץ, "ההפגנות יתעצמו עד שנגיע לחצי מיליון או 750 אלף שעולים לירושלים וסוגרים אותה מכל הכיוונים. יש לנו יעד אחד: שהחקיקה תיעצר והממשלה תתעשת. יריב לוין הוא רובוטריק, אין לו שום מבע בפנים. הוא אומר שהוא מוכן לדבר אבל לא מוכן לעצור את התהליך".

על צביקה פוגל וקיש אמר: "לא כל אחד הצליח בכל הבחירות שלו בחיים. אני אחראי גם לכך שמירי רגב היא תת אלוף בצה"ל. לא כולנו הצלחנו בבחירת האנשים שעמדו לצידנו לאורך הדרך. צביקה פוגל צריך טיפול פסיכולוגי מאוד מסוים להוציא לו מהראש כל מיני מחשבות הזויות. מי שמסכים להיות במפלגה של בן גביר יש לו שריטה".

בליכוד תקפו בתגובה את חלוץ ובאופן חריג הוציאו הודעה בשבת בה נאמר: "דן חלוץ, שספסר במניתיו ערב מלחמת לבנון השנייה, מאשים בחוסר פטריוטיות את רה״מ נתניהו, אח שכול, לוחם ומפקד בסיירת מטכ״ל שנפצע במבצע סבנה לחילוץ בני ערובה".

עוד נאמר בהודעת הליכוד: "אחרי שרונן צור ותא״ל במיל׳ אסף אגמון השוו את רה״מ ורעייתו לזוג צ׳אוצסקו, שהוצאו להרוג מול כיתת יורים, דן חלוץ ממשיך בקו ההסתה ההזוי והמסכון ומשווה את רה״מ נתניהו להיטלר. אלה הסתות גלויות לרצח. לאן נעלמה מערכת אכיפת החוק?".

דן חלוץ הליכוד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד