י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חשש מתקרית דיפלומטית

גורם בממשל האמריקני: "מוטב לסמוטריץ' לבטל את הביקור בארה"ב"

בממשל האמריקני זועמים על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאחר שאמר כי, "מדינת ישראל צריכה למחוק את חווארה" ושוקלים למנוע את כניסתו המתוכננת לארצות הברית במסגרת ביקור אליו הוא אמור לצאת השבוע. גורם אמריקני: "עדיף לשר שיודיע שהוא מבטל את הביקור, ולמנוע את המבוכה"

גורם בממשל האמריקני: "מוטב לסמוטריץ' לבטל את הביקור בארה"ב"
בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשל האמריקני שוקל למנוע את כניסתו של השר בצלאל סמוטריץ' לארצות הברית. כך דווח בחדשות 12. הזעם האמריקני על סמוטריץ' מגיע לאחר שאמר: "עשיתי לייק לציוץ שקרא למחוק את הכפר חווארה, כיוון שאני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות זאת. חס וחלילה לא אנשים פרטיים".

על פי הדיווח, בימים אלה מקיימים בוושינגטון דיונים האם להעניק לסמוטריץ' ויזת כניסה בין השאר בטענה שהוא מסית לאלימות ומקדם פשעי מלחמה. גורם אמריקני שמעורב בדיונים אמר: "עדיף לשר שיודיע על דעת עצמו שהוא מבטל את הביקור ושימנע מעצמו את המבוכה".

יצוין כי השר סמוטריץ' מתוכנן להגיע לארה"ב לאירוע של הבונדס שייערך השבוע ולפי שעה כלל הגורמים בממשל ביידן מסרבים להיפגש איתו.

בצלאל סמוטריץ הגיב לדיווח: "‏אני לא כועס על שגריר ארה"ב בישראל ומשוכנע שהוא לא התכוון להסית להרג שלי כשהוא אמר שצריך לזרוק אותי מהמטוס, בדיוק כפי שאני לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה. אנשים משתמשים לפעמים בביטויים קשים שהם לא מתכוונים אליהם כפשוטם כדי להעביר מסר חריף. זה קורה לכולם".

בתוך כך בריאיון שהעניק הערב ל"פגוש את העיתונות", התנצל לראשונה סמוטריץ' בהתייחסו לאמירתו על חווארה: "מעדתי בלשוני בסערת רגשות שקיימת עדיין".

 

בצלאל סמוטריץ חווארה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד