א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עימותים בתל אביב

המחאה הסלימה: מפגינים פרצו מחסומים וירדו לאיילון

למרות בקשות המשטרה והצהרת המפכ"ל, מפגינים נגד הרפורמה המשפטית פרצו מחסומים וירדו לנתיבי איילון | המשטרה פעלה עם מכת"זית ופרשים, והכריזה על "הפגנה בלתי חוקית"

המחאה הסלימה: מפגינים פרצו מחסומים וירדו לאיילון
ההפגנה בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאות בני אדם, המפגינים בתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט, פרצו הערב (מוצאי שבת) מחסומים שהציבה המשטרה במחלף השלום וירדו לנתיבי איילון. המשטרה פעלה במקום בכוחות גדולים בניסיון למנוע את ההתפרעות. נתיבי איילון לכיוון דרום נחסמו לתנועה ןנפתחו כעבוא שעתיים. "משטרת ישראל הכריזה על הפגנה לא חוקית. עשרות מפגינים יורדים לכיוון כביש 20. כוח משטרה במקום בולם אותם", מסרה המשטרה. השוטרים עושים שימוש במכת"זית ובפרשים נגד המפגינים.

מוקדם יותר הערב, על רקע אחרי הסערה שפרצה השבוע בשל העימותים בין מפגינים ושוטרים ב"יום השיבוש האלומי", המפכ"ל קובי שבתאי אמר כי המשטרה לא תאפשר חסימות ואלימות. "גם לזכות המחאה יש גבולות ולא נקבל מצב של ונדליזם, חסימת עורקים ראשיים בישראל ולא נקבל תקיפת שוטרים", אמר שבתאי. "במצב כזה נפעיל את כל היכולות שמוקנות לנו על פי חוק כדי למנוע את זה". במקביל, מכת"זית נצפתה הערב בתל אביב לקראת אפשרות שהמחאה תצא משליטה.

דבריו של המפכ"ל מגיעים לאחר המכתב ששלח לו השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שדרש ממנו לחדד בפני מפקד מחוז תל אביב את המדיניות. "חופש הביטוי אינו שיק פתוח לאנרכיה ופגיעה ושיבוש חיי אזרחי המדינה. אין להסכים מראש למצב של חסימת כבישים וצירים מרכזיים ללא היתר", כתב בן גביר.

 

הפגנה הרפורמה המשפטית נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד