כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר ביקור בטהרן

איראן התחייבה להגביר את שיתוף הפעולה עם סבא"א

איראן הבטיחה להגביר את שיתוף הפעולה עם סבא"א בנושא הגרעין. ראש סוכנות האטום של האו"ם אמר שאיראן הבטיחה להתקין מחדש ציוד מעקב, אך בעיות נוספות נותרו לא פתורות. הציוד של סבא"א הוצב שם במסגרת הסכם הגרעין ב-2015 כדי להבטיח שאיראן לא תפעיל תוכנית סמויה לייצור דלק גרעיני

איראן התחייבה להגביר את שיתוף הפעולה עם סבא"א
מכונות הצנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן תת קרקעי צילום: Iran internationa

איראן הבטיחה להגביר את שיתוף הפעולה שלה עם סוכנות האטום של האו"ם בשבת, אך ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, חזר מטהראן ללא פריצת דרך לגבי שורה של דאגות מערביות לגבי פעילותה הגרעינית של איראן.

במסיבת עיתונאים עם שובו אמר מר גרוסי שאיראן הבטיחה לאפשר לסוכנות להתקין מחדש מצלמות וציוד ניטור אחר במספר מתקנים חשובים הקשורים לגרעין, אותם איראן הסירה בקיץ שעבר.

שני הצדדים פרסמו הצהרה משותפת שבה התחייבה לטהרן לשפר את שיתוף הפעולה במהלך חקירה לגבי חומר גרעיני לא מוכרז שנמצא באיראן. איראן חסמה את החקירה הזו במשך שנים, לפי סבא"א.

בשנה שעברה הסירה איראן את מצלמות סבא"א וציוד מעקב ממספר אתרים הקשורים לתוכנית הגרעין של איראן. הם כללו מתקנים שמייצרים חומר שניתן להפוך לדלק גרעיני ומקומות שמייצרים את חלקי המפתח של צנטריפוגות, ומכונות המעשירות אורניום. הציוד של סבא"א הוצב שם במסגרת הסכם הגרעין ב-2015 כדי להבטיח שאיראן לא תפעיל תוכנית סמויה לייצור דלק גרעיני.

הסרת המצלמות בקיץ שעבר הביאה לכך שהסוכנות לא הצליחה עוד לאשר שתוכנית הגרעין של איראן לא מתקדמת. החזרת המצלמות עדיין ישאיר פער של תשעה חודשים לגבי כמה צנטריפוגות ייצרה איראן. אבל סבא"א אמרה שהיא מקווה להצליח להרכיב תמונה ברורה למדי במעקב אחר הגרעין של איראן.

 

איראן גרעין איראני אורניום טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד