כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
היהודים זועמים

הנסיך הארי נפגש עם מומחה לטראומה שהגן על חמאס

זעם מצד ארגונים יהודיים על הנסיך הארי שנפגש עם יהודי מומחה ל"טראומה רעילה" שהגן על הרקטות שמשוגרות על ידי חמאס לעבר ערי ישראל וכינה את ממשלת ישראל כ"טרוריסטית". "המרכז שלנו מבקר את הנסיך על בחירה כל כך לא הולמת"

הנסיך הארי נפגש עם מומחה לטראומה שהגן על חמאס
פעיל חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הנסיך הארי התבקש לשקול מחדש לערוך אירוע מקוון לקידום ספר זיכרונותיו, Spare, עם רופא מומחה ל'טראומה רעילה' שהשווה את חמאס לגיבורים היהודים של מרד גטו ורשה נגד הנאצים וכינה את ישראל "מדינת טרוריסטים".

גאבור מאטה, בן 79 שגם הגן על ירי רקטות פלסטיניות לעבר אזרחים ישראלים - הצטרף לבארי - דוכס מסאסקס ביום שבת לשיחה ששודרה בשידור חי, כדי לדון ב"חיים עם אובדן וחשיבות הריפוי האישי" , ואחריו שאלות ותשובות בשידור חי.

אברהם קופר, ממרכז שמעון ויזנטל בניו יורק, אמר לעיתון הבריטי "ג'ואיש כרוניקל": "מי שעשה את הסידורים שהאדם הזה יופיע עם הנסיך הארי, לא עשה עמו חסד. אם הנסיך הארי ידע את הרקורד של האיש הזה ועדיין בחר בו לראיון, המרכז שלנו מבקר את הנסיך על בחירה כל כך לא הולמת".

זיכרונותיו של הארי בספר מתמקדים במותה של אמו הנסיכה דיאנה בשנת 1997 בתאונת דרכים בצרפת, והמתח עולה לאחר שהמלך צ'ארלס שהיה נשוי לדיאנה, החליט לגרש את הזוג מביתם בווינדזור 24 שעות לאחר פרסום הספר בו השמצות רבות על אמו החורגת של הארי היום אשתו של המלך.

לד"ר מאטה, רופא הונגרי-קנדי יהודי, יש סיפור משלו. הוא נולד בבודפשט הכבושה בידי הנאצים ב-1944, כשהיה בן חמישה חודשים סבו וסבתו מצד אמו היו בין היהודים שנרצחו באושוויץ. הוא נלקח מאמו והוסתר אצל דודה עד לסיום המלחמה.

הוא תיאר את עזה כ"כלא החיצוני הגדול בעולם'. הוא השווה את מחבלי חמאס לגיבורי מרד גטו ורשה - המרד היהודי ב-1943 בפולין הכבושה על ידי גרמניה. ד"ר מאטה אמר ב-2014: "הפלסטינים משתמשים במנהרות? כך גם הגיבורים שלי, הלוחמים החמושים הגרועים של גטו ורשה".

הנסיך הארי חמאס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד