כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התושבים מודאגים

סבל ואימה בבני ברק: "השימוש בנפצים גבר, כל פיצוץ - כמו פיגוע"

רבים מתושבי ב"ב מדווחים ל'בחדרי חרדים' על עלייה משמעותית בשימוש בנפצים ביחס לשנים קודמות | התושבים מספרים כי הפיצוצים נשמעים בכל שעות היממה ומתגברים בשעות הלילה: "כל פיצוץ נשמע כמו פיגוע והדבר גורם לבהלה קשה בקרב הילדים" | המשטרה: נעצרו חשודים

סבל ואימה בבני ברק: "השימוש בנפצים גבר, כל פיצוץ - כמו פיגוע"
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

תושבים רבים בעיר בני ברק טוענים כי במהלך השבועות האחרונים, עם התקרב חג הפורים, נרשמת עלייה בשימוש בנפצים בתוך שכונות המגורים. לפי תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', מדובר בעלייה חדה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כעת, יממה לפני פורים, החשש בקרב התושבים גובר אף יותר. במשטרה טוענים כי מבוצעת אכיפה כל העת בתחום הנפצים ואף בוצעו מעצרים בימים האחרונים. גורמים במרחב דן אמרו כי לא מוכרת עלייה בשימוש בנפצים ביחס לשנים קודמות.

"בכל שנה בני ברק רועשת מנפצים", מספר יהודה, תושב שכונת שיכון ה' ל'בחדרי חרדים', "אבל השנה מדובר בעוצמות שלא הכרנו בעבר. כל פיצוץ נשמע כמו פיגוע והדבר גורם לבהלה קשה בקרב הילדים. בחלק מהמקרים לוקח לנו שעות להרגיע אותם. התופעה הפכה לבלתי נסבלת ולא נראה שמישהו מנסה לבלום אותה".

גם בשכונת קרית הרצוג, בצפון העיר, מדווחים התושבים על שימוש חריג בנפצים. התושבים בשכונה מתארים תופעה סדורה שהולכת ומתרחבת ככל שחולפים הימים. לדברי חיים, המתגורר בשכונה, הנערים נוהגים להפעיל את הנפצים בעיקר בשעות הערב המאוחרות. "זה הפך להיות סדרתי", אומר חיים, "בכל יום בשעה 22:00 בלילה מתחילים הפיצוצים ברחבי השכונה. המשטרה אמנם מגיעה למקום, אך הנערים מספיקים להימלט".

בכל שנה, יצוין, משקיעה משטרת בני ברק משאבים רבים באכיפה נגד סוחרי הנפצים, אך התושבים סבורים כי היה אפשר למנוע, או לכל הפחות לצמצם את הפועה המטרידה. "בסך הכול מדובר בילדים קטנים, או מקסימום נערים בני 16", מוסיף חיים. "לא ייתכן שהמשטרה לא מצליחה להגיע אליהם. אם היו משקיעים קצת יותר היה ניתן למנוע מאיתנו עוגמת נפש רבה".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בשבועות האחרונים בוצעה פעילות יזומה ומסיבית על ידי שוטרי תחנת בני ברק ויחידת השיטור העירוני בעיר שכוללת שוטרים ופקחים. במסגרת הפעילות היזומה עוכבו ונעצרו חשודים ובנוסף נתפסו צעצועים מסוכנים".

בתוך כך, מוקדם יותר היום דיווחה המשטרה כי איתרה ותפסה 18 כוורות של נפצים בדירה ברחוב אליהו הנביא בבני ברק. לפי המשטרה, "שוטרי יחידת השיטור העירוני בני ברק ערכו פעילות יזומה כנגד שימוש בצעצועים מסוכנים וחומרי נפץ שאסורים לשימוש לרגל חג פורים". במהלך הפעילות עוכב לחקירה חשוד, בן 17 בגין שימוש פחזני באש וחומר דליק. בסיום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

 

נפצים נפצים מסוכנים פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד