כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעל 1000 אושפזו

זעם עולמי: קריאה לעצור את הרעלת התלמידות באיראן

הקהילה הבינלאומית דורשת לחקור את הרעלת התלמידות באיראן. מעל 1000 תלמידות אושפזו בחודשים האחרונים לאחר שהורעלו על ידי גורם לא ידוע. איראנים המתגוררים בארה"ב, סידני, מינכן, המבורג וקופנהגן ערכו עצרות ענק נגד המשטר האיראני

זעם עולמי: קריאה לעצור את הרעלת התלמידות באיראן
מפגינים נגד המשטר מחוץ לבית ספר צילום: Iran international

אלפי איראנים בערים הגדולות ברחבי העולם ערכו הפגנות נגד המשטר האסלאמי הרצחני וקראו לעולם להגיב לדיכוי האכזרי של המדינה נגד מפגינים, כולל עשרות התקפות כימיות על בתי ספר לבנות.

בוונקובר, קנדה, מאות יצאו להפגין נגד האיראנים לאחר תקיפות כימיות על בתי ספר לבנות ברחבי המדינה. בהפגנה נכחו גם קבוצת נציגים של מפלגות שמרניות ושל המפלגה הדמוקרטית החדשה של קנדה.

בטורונטו ובמונטריאול נערכו הפגנות דומות, כאשר מאות הפגינו ביום קר ומושלג בסולידריות כדי לגנות את הרעלת תלמידות בית ספר שהחלה בעיר הדתית קום בנובמבר האחרון, מעל 1000 תלמידות אושפזו בחודשים האחרונים לאחר שהורעלו.

איראנים המתגוררים בסן דייגו, קליפורניה, הביעו סולידריות עם בני ארצם על ידי הפגנות ודרישה להפסיק את העינויים והדיכוי באיראן. המפגינים הציגו גם תמונה של אשה איראנית שמתה בשל אי ספיקת כליות בשבוע שעבר לאחר שנעצרה.

איראנים המתגוררים בסידני, מינכן, המבורג וקופנהגן ערכו עצרות דומות. שלושה חודשים לאחר ההרעלה הסדרתית של יותר מ-1,000 תלמידות שאושפזו ברחבי הארץ. עדיין לא נמצאו אשמים ואף לא תשובות מהרשויות לגבי החומרים הכימיים שבהם נעשה שימוש.

המשטר האיראני מכחיש כי הוא עומד מאחורי הרעלת התלמידות, לטענת גורמי אופוזיציה, התלמידות השתתפו בהפגנות נגד המשטר האיראני בחודשים האחרונים, ומישהו ניסה לנקום בהן בשל כך, מנגד אחרים טוענים כי קיצונים איסלאמיים הרעילו את התלמידות, כי הם באותה גישה של הטאליבן שאוסר על בנות ללמוד בבתי ספר.

מנהיג המהפכה האסלאמית האייתוללה חמינאי אמר על הרעלת הסטודנטים, והדגיש כי על הפקידים וגורמי המודיעין ואנשי אכיפת החוק לעקוב אחרי המקרים ברצינות ואמר: "הנושא הזה הוא פשע גדול ובלתי נסלח, יש להעניש בחומרה את העבריינים והמבצעים".

הרעלה איראן האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד