כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית החולים נתבע במיליונים; נזקים בלתי הפיכים

תביעת מיליונים נגד אחד מבתי החולים הגדולים במרכז, לאחר שהרופאים אבחנו בטעות פריקת כתף קדמית ולא אחורית, וגרמו לנזקים בלתי הפיכים למדריך הצלילה

בית החולים נתבע במיליונים; נזקים בלתי הפיכים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אבחנה שגויה של פריקת כתף אחורית הותירה מדריך צלילה צעיר בן 29, עם נזקים אורתופדיים בלתי הפיכים - כך נטען בתביעה אותה הגישו עורכי הדין רן שפירא ורותם ציוני, בשם הצעיר - נגד בית חולים במרכז הארץ.

על פי התביעה, באוקטובר 2020, במהלך נסיעה על אופנועו, החליק הצעיר ונחבל בכל חלקי גופו. ממקום התאונה הוא פונה לבית החולים, שם אובחנו אצלו שפשופים שטחיים בכל חלקי גופו, שבר בפיקת ברך ימין ופריקה של כתף ימין.

אך לדברי עוה"ד שפירא וציוני, הרופאים באיכילוב אבחנו בטעות את פריקת הכתף כפריקה קדמית, ועל כן, לדבריו, בוצעה החזרה של הפריקה של הכתף באופן שגוי והרסני.

לדברי עוה"ד שפירא וציוני, פריקת כתף (glenohumeral dislocation) הינה פציעה שבה עצם הזרוע מתנתקת מעצם השכם. כ-95% מפריקות הכתף הן קדמיות, כשעצם הזרוע נמצאת קדמית מדי לשקע המתאים לה בעצם השכם. בפריקה אחורית, הנדירה יותר, יוצאת עצם הזרוע ממכתש הכתף לאחור.

לאחר קבלתו במיון, אושפז הצעיר למשך שבוע במחלקה האורתופדית לצורך ביצוע ניתוח בברך. מבית החולים הוא שוחרר עם המלצה להמשך מעקב בקהילה.

עו"ד רן שפירא | צילום: אופיר הייב

על פי התביעה, בשל האבחון והטיפול השגויים בכתפו של הצעיר, הוא החל סובל מכאבים עזים בכתף. בחלוף 6 שבועות, במהלכם הכאבים העזים לא הרפו ממנו, פנה הצעיר למרפאת הכתף בביה"ח, שם נערכו לו סריקות רנטגן ו-CT ומהן עלה כי הוא סובל מפריקה אחורית של כתף ימין.

וכך, על פי התביעה, אושפז הצעיר בשנית, והפעם לצורך ניתוח לתיקון פריקת הכתף האחורית. לדברי עוה"ד שפירא וציוני, האבחנה השגויה של הרופאים באיכילוב, גרמה לאיחור ניכר בשיקום הכתף הפגועה וכתוצאה מכך נגרם לצעיר נזק בלתי הפיך. לדבריו, חרף הניתוח אותו עבר, מוסיף הצעיר לסבול מכאבים עזים, ועד כה לא הצליח להשתקם.

"הטיפול שקיבל התובע בבית החולים 'איכילוב' היה בבחינת 'מעט מדי ומאוחר מדי', והוא נותר עם מגבלות קשות והפרעה ניכרת בתנועת הכתף, כאבים וצלקת בולטת", טוענים עוה"ד שפירא וציוני. לדבריהם, הצעיר טרם שב לעבודתו כמדריך צלילה, וגם הטיפולים הפיזיותרפיים והתרופתיים שאליהם הופנה, לא הועילו לו, והוא ממשיך לסבול מכאבים קשים וממגבלות בתפקוד.

לתביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד"ר מיכאל ברנשטיין, מומחה לכירורגיה אורתופדית, שקבע כי התנהלות בית החולים בטיפול בצעיר הייתה רשלנית ביותר, ולמעשה, היא זו שגרמה באופן ישיר לנזקיו הקשים.

"הצוות הרפואי שגה כאשר אבחן פריקה קדמית ולא אחורית של כתף ימין" קובע ד"ר ברנשטיין. "אין ספק, כי אבחון הפריקה האחורית בפנייה הראשונה לחדר המיון וקרוב לוודאי גם במהלך האשפוז הראשון, וטיפול מתאים מוקדם יותר, היו מונעים את התוצאה הקשה והבלתי הפיכה".

לדברי ד"ר ברנשטיין, למרות ממצא ברור בכל צילומי הרנטגן, הפריקה האחורית לא אובחנה לא במיון ולא במהלך אשפוזו של הצעיר. לדבריו, בכל הרישומים הקליניים שבוצעו בבית החולים, מתוארים אך ורק ממצאים בברך ימין, עמוד השדרה והאגן, ואין כל התייחסות לממצאים בכתף ימין.

בתביעה מבקשים עוה"ד שפירא וציוני מבית המשפט לחייב את בית החולים המופעל על ידי משרד הבריאות לפצות את הצעיר בסכום המקסימלי הקבוע בחוק (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה הוגשה לאחרונה בית המשפט השלום בתל אביב. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

נזקים תביעת פיצויים רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד