כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נגד כל הסיכויים

נס פורים: חזרה לחיים אחרי 40 דקות החייאה

בת 53, שאובחנה עם תסמונת נדירה, הגיעה לבית החולים עם כאבים בחזה. עד מהרה מצבה התדרדר והיא עברה החייאה ממושכת על ידי הצוות הרפואי. אחרי ההתאוששות העידה: "אחרי שהתעוררתי אמרו לי שאני סוג של נס"

נס פורים: חזרה לחיים אחרי 40 דקות החייאה
מיטות אשפוז בביה"ח צילום: פלאש 90

איריס מלכה, בת ה-53 מאשדוד, הגיעה לפני כשנתיים אל בית החולים אסותא באשדוד בעקבות התקף לב. במהלך הטיפול, אובחנה איריס כסובלת מתסמונת נדירה של היפרדות השכבות של העורקים בלב. לפני כמה ימים, שבה איריס אל בית החולים בעקבות תלונות על כאבים בחזה. עם הגעתה, מצבה התדרדר באופן קריטי וחייב את הצוות הרפואי לבצע בה פעולות החייאה שנמשכו כ-40 דקות, כאשר במקביל הועברה בבהילות לחדר הניתוח לביצוע צנתור.

במהלך הצנתור נמצא כי איריס סובלת מקרישי דם גדולים ומסכני חיים בכלל עורקי הלב, דבר שהפך את ההליך למורכב ומסוכן אף יותר לחייה. בתום 40 דקות של צנתור מורכב, עברה איריס להמשך טיפול והשגחה. כעבור כמה ימים וכנגד כל הסיכויים - חל שיפור ניכר במצבה והיא חזרה להכרה מלאה. לאחר סדרה של בדיקות מקיפות הופתעו הרופאים לטובה כאשר גילו שתפקוד הלב תקין לחלוטין ואין אף פגיעה קוגניטיבית.

אחרי שהתאוששה מההליך המורכב ומסכנת החיים, אמרה המטופלת איריס ל'כאן 11': "הגעתי למיון בעקבות לחץ בחזה ומהר מאוד הגוף קרס וכל המערכות הפסיקו לתפקד. לשמחתי, לאורך כל הדרך הצוותים לא ויתרו עליי. אני זוכרת את רגעי ההתעלפות ולאחר שהתעוררתי נאמר לי שאני סוג של נס, וסיפרו לי על ההחייאה הממושכת והצנתור הלא פשוט שעברתי תוך כדי ועד כמה הדבר קיצוני. זה נס פורים הפרטי שלי. אני מבקשת להודות מקרב לב על הטיפול המקצועי והמהיר ומעל הכל – האנושי. חג שמח".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר יוני קוגן, אמר לאחר המקרה: "העבודה כרופא מספקת לך אין ספור רגעים דרמטיים, חלקם עם סוף טוב וחלקם עם סוף פחות טוב. המקרה הזה, שבסופו מטופלת צפויה לצאת משערי בית החולים על שתי רגליה, מחוייכת ובעיקר בריאה, לאחר שעברה החייאה כל כך ארוכה במקביל לצנתור מורכב, היא מדהימה בעיני - ויותר מכל, היא דלק עבור הצוות שלי ועבורי להמשיך להילחם על כל מטופל ולעולם לא להרים ידיים, גם כאשר הסטטיסטיקה גורסת אחרת".

נס רפואי התקף לב אסותא אשדוד פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד