כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסרטון שמסעיר את אוקראינה

באמצע היער: הרוסים הוציאו להורג לוחם אוקראיני ותיעדו

אוקראינה סוערת בעקבות סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובו ניתן לראות חייל אוקראיני שנשבה בידי הרוסים מתגרה בשוביו בעודו אומר "סלאבה אוקראינה", ותוך רגעים ספורים מוצא להורג בידי החיילים הרוסיים. הנשיא זלנסקי הגיב לסרטון ואמר כי הוא מבטיח "למצוא את הרוצחים", בעוד יועצו אמר כי על כל פשע מלחמה רוסי יהיה עונש

באמצע היער: הרוסים הוציאו להורג לוחם אוקראיני ותיעדו
החייל שניות לפני שחוסל צילום: באדיבות המצלם

אתמול הופץ ברשתות החברתיות סרטון מזוויע של הוצאה להורג של חייל אוקראיני בידי שובייו הרוסיים. בסרטון הקצר נראה איש הלבוש במדי הצבא האוקראיני מעשן סיגריה באמצע יער. האיש הרגוע מפר את השקט כשהוא קורא את קריאת הקרב האוקראינית הידועה "סלאבה אוקראינה", ומיד לאחר מכן חוטף כדורים לראשו מהחיילים הרוסיים.

הסרטון הפך לוויראלי וגרם לחייל להיות נערץ בידי בני עמו. אחותו של החייל, בטימופיי ניקולאייביץ׳ שאדורה, בן ה-41 מהחטיבה הממוכנת ה-30, סיפרה ל-BBC כי היא גאה על עמידתו מול שובייו ברגעיו האחרונים: "אחי בהחלט יכול היה לעמוד ככה אל מול הרוסים. לאורך חייו הוא מעולם לא הסתיר את האמת והוא בהחלט לא עשה זאת מול האויב".

נשיא אוקראינה זלנסקי הגיב לסרטון וכתב כי "היום עלה סרטון של הכובשים הורגים באכזריות לוחם שאמר באומץ לב: 'תהילה לאוקראינה!' אני רוצה שכולנו נגיב על דבריו ביחד, באחדות: "תהילה לגיבור! תהילה לגיבורים! תהילה לאוקראינה!" ונמצא את הרוצחים".

גם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה התייחס לסרטון וקרא לפתיחת קריאה בבית הדין הבינלאומי בהאג: "זו עוד הוכחה שהמלחמה הזו היא רצח עם. זה הכרחי שבית הדין הפלילי הבין-לאומי יפתח בחקירה מיידית של פשע המלחמה הנתעב הזה. העבריינים צריכים לעמוד בפני משפט צדק".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד