י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ליהודים הייתה אורה ושמחה"

מחקר חדש: שמחה גורמת לבריאות ודוחה סרטן ריאות

סרטן הריאות הוא תוצר של דלקת ומערכת חיסון לא מתפקדת, ולדיכאון יש חלק בהחמרת המצב. דיכאון משפיע באופן לא פרופורציונלי על חולי סרטן ריאות, עם השיעורים הגבוהים ביותר מכל סוגי הסרטן, כך במחקר חדש שפורסם

מחקר חדש: שמחה גורמת לבריאות ודוחה סרטן ריאות
רגשות צילום: pixabay

עידו וולף רופא וחוקר סרטן מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב וראש בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מפרסם כי מחקר מרתק ומקורי מצא שדיכאון קשור לתגובה דלקתית וזו גורמת לטיפול האימוני לעבוד פחות טוב בסרטן ריאה. קשר חזק של נפש-מערכת החיסון-תגובה לטיפול.

סרטן הריאות הוא תוצר של דלקת ומערכת חיסון לא מתפקדת, ולדיכאון יש חוסר ויסות דומה. דיכאון משפיע באופן לא פרופורציונלי על חולי סרטן ריאות, עם השיעורים הגבוהים ביותר מכל סוגי הסרטן. דלקת מערכתית ודיכאון גורמים להישרדות של סרטן ריאות של תאים לא קטנים, אך קיומו והיקף ההתרחשות המשותפת אינם ידועים.

נחקר הקשר בין רמות סמן ביולוגי של יחס דלקת מערכתית לבין תסמיני הדיכאון של החולים, עם ההשערה כי חומרת הדיכאון תהיה קשורה באופן מובהק לדלקת ירודה מבחינה פרוגנוסטית. סרטן ריאות של תאים לא קטנים שאובחן לאחרונה אצל חולים בדיכאון אושש את התזה. נתונים חדשים מראים שתסמיני הדיכאון של החולים היו קשורים באופן אמין לסמנים ביולוגיים של דלקת מערכתית רלוונטית לריאות.

המחקר נעשה על ידי מרכז הסרטן המקיף של אוניברסיטת אוהיו ארה"ב.

 

סרטן שמחה בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד