כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
5,000 תלמידות הורעלו

איראן עצרה מספר חשודים בהרעלה המונית בבתי ספר

המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, קרא לאתר את העבריינים ולטפל בהם "ללא רחמים", אחרי שעשרות בתי ספר איראניים נפגעו מהרעלות מאז סוף נובמבר. מעל 5000 בנות הורעלו

איראן עצרה מספר חשודים בהרעלה המונית בבתי ספר
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

איראן הודיעה כי ביצעה את מעצרים ראשונים לאחר רצף של הרעלות מסתוריות של תלמידות בית ספר שפגעו ביותר מ-5,000 תלמידים מאז סוף נובמבר. המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, קרא ביום שני לאתר את מבצעי "הפשע הבלתי נסלח" ולעוצרם "ללא רחמים". זאת לאחר הכעס הציבורי הגובר.

משרד הפנים מסר בהצהרה כי "מספר אנשים החשודים בייצור חומרים מסוכנים נעצרו בשישה מחוזות, כולל הורה של תלמיד". סגן שר הפנים של איראן, מג'ד מירחמאדי, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי "סוכנויות המודיעין ביצעו מספר מעצרים והסוכנויות הרלוונטיות מנהלות חקירה מלאה".

עשרות בתי ספר איראניים נפגעו מהרעלות מאז סוף נובמבר האחרון. תלמידות סובלות מתסמינים הנעים מקוצר נשימה ועד בחילה וסחרחורת לאחר שדיווחו על ריחות "לא נעימים" בשטח בית הספר. חלקן טופלו בבית החולים.

"25 (מתוך 31) מחוזות התלוננו על הרעלות, כ-230 בתי ספר נפגעו, ויותר מ-5,000 תלמידות ונערים הורעלו", אמר מוחמד-חסן אספרי, חבר הוועדה הפרלמנטרית לבדיקת העובדות, לסוכנות הידיעות ISNA האיראנית. "נעשות בדיקות שונות כדי לזהות את סוג וגורם ההרעלות. עד כה לא התקבל מידע ספציפי לגבי סוג הרעל בו נעשה שימוש".

לפי הודעת משרד הפנים, בוצעו מעצרים במחוזות ח'וזסטן, מערב אזרבייג'ן, פארס, קרמנשה, חוראסאן ואלבורז'. אחד מהעצורים השתמש בילדו כדי להחדיר את הרעל לבית הספר, ולאחר מכן צילם סרטונים של תלמידים חולים שנשלחו ל"תקשורת עוינת" כדי "ליצור פחד ולסגור בתי ספר", נאמר בהצהרה.

הנשיא אברהים ראיסי הטיל בשבוע שעבר על משרדי הפנים והמודיעין לספק "עדכונים שוטפים" על מקרי ההרעלה, וכינה אותם "קנוניה של האויב ליצור פחד וייאוש בקרב העם".

האיתוללה עלי חמינאי הרעלה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד