י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
120 קטן עליה

לא תאמינו בת כמה: האישה המבוגרת בעולם מתה

'האישה המבוגרת בעולם' מתה בגיל 128. משפחתה אומרת שיש להם מסמכים המוכיחים שהיא נולדה ב-11 במאי 1894. היא אמרה בראיון לתקשורת בארצה: "אני נדהמת למה אני עדיין כאן אחרי כל כך הרבה שנים. למה אני עדיין כאן? אנשים סביבי מתים"

לא תאמינו בת כמה: האישה המבוגרת בעולם מתה
קשישה בבית אבות צילום: pixabay

משפחתה של אישה שלטענתה היא המבוגרת בעולם, מתה בגיל 128 בדרום אפריקה. יוהנה מזיבוקו, אם לשבעה, מתה בביתה בג'וברטון, בצפון מערב המדינה, בביתה ב-3 במרץ, במאי הקרוב היא היתה אמורה לחגוג יום הולדת 129, כך על פי דיווחים מקומיים. קרובי משפחתה טוענים שיש ברשותם תעודות זהות המוכיחות שהיא נולדה ב-11 במאי 1894.

הם אמרו כי היא גדלה בחוות תירס ולא ידעה קרוא וכתוב, מאחר שמעולם לא הלכה לבית הספר, היא מתה משבץ מוחי. ביום ה-128 שלה, גב' מזיבוקו אמרה בראיון לתקשורת בארצה: "אני נדהמת למה אני עדיין כאן אחרי כל כך הרבה שנים. למה אני עדיין כאן? אנשים סביבי מתים".

היא הוסיפה: "מתי אני אמות? מה הטעם להיות בחיים? העולם עייף אותי כי אני פשוט יושבת כאן ולא עושה כלום". מזיבוקו תיקבר בשבת בג'וברטון, קלרקסדורפ, כשתיארה את ילדותה, סיפרה: "גרנו כל כך טוב בחווה, לא היו אז בעיות. אני לא זוכרת היטב את הילדות שלי אבל אני כן זוכרת מכת ארבה, גדלתי לאכול בריא בעיקר חלב טרי ותרד. עכשיו אני אוכלת אוכל מודרני. אני רגילה לזה אבל אני מתגעגעת לאוכל שגדלתי עליו".

היא לא זכרה מתי נישאה לאלמן סטוואנה מזיבוקו, אבל אמרה שהוא "דאג שלא אצטרך כלום". נולדו לה שבעה ילדים - שניים מהם עדיין בחיים ויותר מ-50 נכדים ונינים. גב' מזיבוקו שרדה את שתי מלחמות העולם וכן שתי מגיפות עולמיות קורונה והשפעת הספרדית.

היא ראתה את כל משך שלטונה של המלכה אליזבת השנייה, כמו גם את הטיסה הראשונה של האחים רייט, ואת המהפכה הרוסית. היא גם חוותה כמה רגעים בולטים בהיסטוריה של ארצה, כולל עצמאות מבריטניה, והן התחלת האפרטהייד והן סיומו.

המטפלת שלה, אמרה שהיא נלקחה לבית החולים ב-14 בפברואר, וטופלה בשל אירוע מוחי ושוחררה ב-28 בפברואר. היא מתה שלושה ימים לאחר מכן, ותיקבר ביום שבת הקרוב בג'וברטון.

 

קשישה דרום אפריקה זקנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד