כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זהו סך ההכנסות

התעשייה האווירית מציגה: השנה המוצלחת מאז הקמתה

הדוחות הכספיים השנתיים של התעשייה האווירית לשנת 2022 נחשפים ומהם עולה כי מדובר בשנה המוצלחת מאז הקמת החברה.גידול של 44% ברווח הנקי לסך של כ-213 מיליון דולר – הגבוה מאז ומעולם תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-797 מיליון דולר – פי 5 ויותר משנה שעברה

מערכת ברק MX
מערכת ברק MX צילום: התעשייה האווירית

כמידי שנה מפרסמת התעשייה האווירית את הדוחות הכספיים השנתיים שלה לשנת 2022 שהוכתרה כשנה המוצלחת ביותר מאז הקמת החברה ב-1953. מדובר בגידול של 44% ברווח הנקי לסך של כ-213 מיליון דולר – הגבוה מאז ומעולם.

בנוסף מדווח על תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-797 מיליון דולר – פי 5 ויותר משנה שעברה. עלייה דרמטית בצבר ההזמנות - לכ-15.6 מיליארד דולר. היקף המכירות גדל לכ-4,973 מיליון דולר – הגבוה ביותר בתולדות החברה.

כן נרשם גידול מרשים של 44% ברווח הנקי לסך של כ-213 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-148 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, לצד תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-797 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-146 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ.

עוד בדוח: גידול בהיקף המכירות לכ-4,973 מיליון דולר, לעומת כ-4,477 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, זינוק בצבר ההזמנות של החברה לכ-15.6 מיליארד דולר המייצגים 3.1 שנות פעילות, בהשוואה ל-13.4 מיליארד דולר בסוף שנת 2021. גידול של 28% ב-EBITDA השנתי לכ-560 מיליון דולר, בהשוואה לכ-436 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה ב-128 מיליון דולר והסתכם בכ-824 מיליון דולר לעומת כ-696 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לצד גידול של 46% ברווח התפעולי השנתי לכ-316 מיליון דולר, בהשוואה לכ-217 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כן נרשם גידול של 5% בפעילות המחקר והפיתוח העצמי בשנת 2022 לכ-215 מיליון דולר, לעומת סך של כ-204 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמים בכ-1,061 מיליון דולר.

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מגיב לנתונים ואומר: "השנה אנו רושמים שיא של כל הזמנים הן ברווח הנקי וחשוב מכל - בצבר ההזמנות של התעשייה האווירית עבור מערכות החברה, אשר זוכות לעניין רב ולביקוש ברחבי העולם. עובדה זאת מאפשרת את גיבושן של תכניות עבודה לטווח הרחוק, שהינן הבסיס ליציבותה של החברה".

לדבריו, "ההישג הזה נזקף לזכותם של עובדות ועובדי החברה, שנרתמים לפתח את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר עבור מערכת הביטחון ובשירות שאר לקוחותינו תוך בחינה מתמדת של זירת הקרב העתידית ובהתאמה אליה, בין היתר באמצעות פיתוח כלים אוטונומיים בתחום היבשה, מערכות הגנה והתקפה, מערכות סייבר, בינה מלאכותית וכמובן פיתוחים נוספים העולים על כל דמיון ומצדיקים את מעמדנו כבית החלל הלאומי. אנו פועלים כל העת אל מול הזירה הבינלאומית המשתנה במהירות לנגד עינינו, עובדה המחייבת אותנו לפעול במהירות תוך הקפדה על כללי מערכת הביטחון".

מנכ"ל החברה בועז לוי.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, הגיב לנתונים ואמר: "שוב אנחנו זוכים לסכם שנה שהיא חסרת תקדים לא רק בתוצאותיה העסקיות, אלא גם בפסגות החדשות אליהן העפלנו בחדשנות וביצירתיות: מפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתחום ההגנה האווירית, הים והיבשה, דרך שיגורו המוצלח של ה- 3C-EROS, אחד מלווייני התצפית המתקדמים בעולם, בעל יכולת צילום בצבע. מניסויים פורצי-דרך בארץ ובעולם במערכות, דוגמת מערכת הנשק גבריאל, ה-POINT BLANK - טיל אלקטרואופטי הנישא על -ידי חייל יחיד בתיק גב, מל"ט האיתן HeronTP, דרך מערכות המכ"ם האסטרטגיות והטקטיות ומערכות המודיעין המתקדמות מסוגן בעולם, ועד לתנופה שהובלנו בעולם הסבות מטוסי נוסעים למטען בעולם התעופה, בקבלת פרס בטחון ישראל ועוד".

לדבריו, "פיתוח יכולות טכנולוגיות חדשניות שמשמרות את עליונות צה״ל ויכולתו להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים המשתנים ימשיכו לעמוד במרכז עשייתנו, ולמענם נגדיל את המשאבים המוקדשים למחקר ולפיתוח. החברה מצליחה להתגאות בהישגים פורצי-דרך במגוון רחב של תחומים נשענים, בזכות עובדיה ומנהליה, שימשיכו להוות את ליבת יתרונה האיכותי".

התעשייה האווירית דוחות כספיים עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד