י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עד דלא ידע תשפ"ג

לייבל'ה מסכם את פורים במהדורה מורחבת

והשבוע בלייבל'ה מהדורה מורחבת מכל האירועים בימי הפורים תשפ"ג: הווארט של גפני בשם ה'אמרי חיים' | ה'ארבעס' והליקר של איש החינוך מבני ברק | שר החוץ שחשף טיסה סודית נוספת במהלך ביקור בבני ברק | ההפקה הגדולה של המוזיקה בפורים בירושלים | החלה שהעניק הרבי ל'הויז בחור' האגדי | מה היה בחגיגות בביתר ומה היה אצל פרוש? | על כל זאת ועוד במדור שלפניכם

לייבל'ה מסכם את פורים במהדורה מורחבת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

מבוקר תענית אסתר לייבל'ה נפל ל"ע למשכב, רבים וטובים שאלו את לייבל'ה לאן הוא נעלם ולהיכן נעלמו הציוצים, אך לייבל'ה לא יכול היה להשיב ונאלץ לשמוע את המגילה בביתו שנקראה על ידי אחד החשובים והוותיקים מנאמני ביתם של גדולי ישראל שקרא את המגילה בטוב טעם ודעת עם כל הטעמים וההדגשים שצריכים. לייבל'ה מודה מעל גבי שורות אלו לאיש קשרי הקהילה של כללית חזקי פקשר שגם בתענית אסתר התגייס להשיג את התרופה ללייבל'ה.   

כפי שלייבל'ה הציף בשבוע שעבר, הסיפור הגדול של פורים הוא ה'מלמדים' בתלמודי תורה. לייבל'ה שמע את האיומים מצד כמה רבע'ס בתלמודי תורה שאמרו כי "אם הרפורמה המשפטית לא תעבור הם יעבירו את הכספים של פורים לחו"ל", והרי מדובר בהרבה מאוד כסף כידוע. 

במהלך הפורים כשלייבל'ה יצא לסעודה הוא ראה ברחוב יהודי ליטאי הולך בכובד ראש ורצינות נוראה. לייבל'ה שאל אותו "הרי פורים היום ומה לך להיות בכובד ראש?" נענה היהודי ואמר: "מקובלנו מרבותינו שפורים הוא 'יום הדין' לשמחה על כל השנה, נו איך אפשר לשמוח ביום הדין?!". ויהי לפלא ממש. 

לייבל'ה אכן לא יצא לחגיגות הפורים כמדי שנה בשנה ונאלץ להיות מרותק למיטת חוליו אך בבחינת מאת ה' הייתה זאת, שליחי לייבל'ה היו פזורים בכל המקומות. לקראת פורים בירושלים כבר לייבל'ה התאושש מעט ויצא להשתתף קצת במסיבות יוקרתיות, אך גם שם ממש בכוחות אחרונים רק כדי לא לפספס את מצוות היום. 

לייבל'ה שמע שבפורים תלמידים מאחת הישיבות הטובות הגיעו לאספת כספים בבית אשת נדל"ן מפורסמת שם נהנו האורחים מפירגון של איפור חינם על ידי מאפרת. לייבל'ה שמע כי הבחורים שלא ידעו להבחין בין ארור לברוך ביקשו ונענו גם הם מצביעת פנים פורימית על ידי המאפרת.

את קריאת המגילה השמחה ביותר ראה לייבל'ה אצל יו"ר ועדת הכספים ודגל התורה משה גפני עם יד ימינו הבן אליהו, שם פרץ גפני בשירת 'שושנת יעקב' שהלחין אחד מחסידי גור כזכור. 

לאחר קריאת המגילה, השמיע היו"ר ווארט בשמו של הרבי בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ על המגילה באוזניו של הפרשן ישראל כהן מהכוורת הצמודה של גפני. מוישה סיפר כי הרבי שאל פעם באספה של החינוך העצמאי, מדוע למרדכי היהודי היה דחוף להשיג את הנס דווקא דרך אסתר כשאמר לה אם החרש תחרישי רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר. ומה רע אם יגיע ממקום אחר? והשיב הרבי: מרדכי רצה שהנס יהיה דווקא דרך אסתר משום שלא פחות חשוב מהתוצאה חשובה הדרך והשליח. מרדכי רצה שהנס יעשה על ידי שליחה שגדולי ישראל סומכים עליה ומכאן אנו למדים על חשיבות השליח שמונה ע"י גדולי הדור. ויהיו הדברים נאים למי שאמרם. 

ואת החשיבות של משלוחי המנות והמקוריות שבהם ראה לייבל'ה אצל איש החינוך הנודע והמשמרת המפורסם הרב מרדכי בלוי שעמל קשות להכין את הארבעס בביתו.

הרב בלוי אף שיגר למכריו ליקר מאתרוגים שבירכו עליהם גדולי ישראל, לא כתוב איזה מגדולי ישראל אך יש ראשי תיבות קדו"ש. 

בחגיגת ליל פורים בבני ברק במעונו של היועץ האסטרטגי אליהו ארנד ממקורבי הבית ברחוב ראב"ד, ראה לייבל'ה עשרות בחורי ישיבות פוצחים בשירה לשר החוץ אלי כהן 'אלי לראשות הממשלה'. שר החוץ שהגיע למעמד הסיום שערך ארנד נשא דברים וחשף כי בימים הקרובים יצא לנסיעה בחו"ל שאת פרטיה אי אפשר לחשוף עדיין.

במעמד נשאו דברים גם הרה"ר לשעבר הגר"י מצגר ויו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערלביך. את הקדיש לאחר סיומי המסכת אמרו סגן מפקד מרחב דן יצחק מנשי ומפקד משטרת בני ברק רותם וסקר, ששניהם נמצאים ל"ע בשנת האבל על הוריהם. במעמד השתתפו נאמני ביתם של גדולי ישראל לצד מנהלי מוסדות, ראשי ארגוני חסד חברי מועצות מרחבי הארץ וחברי פורום העיתונאים החרדיים.

שר החוץ אלי כהן פגש במקום את דובר הבית בראב"ד צבי כהן. לייבל'ה שמע את אלי כהן מספר לדוברו של הגרי"ג על ההתרגשות שלו על שזכה לבקר אצל מרן ראש הישיבה.

את העיתונאי הפוליטי שלנו ארי קלמן שפורים זה החג החזק שלו ראה לייבל'ה באחת ממשתות היין עושה חיקוי של ידידו לשעבר יעקב ליצמן כשהוא חבוש ב'ספודיק' על ראשו. 

עורך 'בקהילה' שלמה קוק, צאצא למייסד החסידות הבעל שם טוב הקדוש, חבש לראשו בפורים שטריימל ופעלץ שועל אמיתי אותם רכש בביקורו האחרון במעזיבוז והכריז על עצמו כאדמו"ר ממעזיבוז המקורי. אפילו הרב צבי לאו, רב קהל חסידים בפתח תקוה, התברך.

מי שהלך לקריאת המגילה עם הפיג'מה הכי מיתולוגית היה הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן שכמו תמיד הביא תחפושת מקורית.

 

חגיגת הפורים המסורתית נערכה בבני ברק בביתו של מנכ"ל עיתון 'המבשר' משה פרוש, החגיגה שנמשכה כרגיל עד לשעות הקטנות של הלילה משכה אליה המונים מכלל החוגים והמגזרים. פרוש שנתן הזמנה יצירתית כמו שרק מוחו יודע להפיק לא אכזב גם השנה. 

לייבל'ה ראה במקום את הרב הראשי של הכבאות בישראל הרב חיים פרל בריקוד עם אמן הרגש ובעל הבית. 

גם העיתונאים ישראל כהן, יחיאל גלאי ויאיר לוי נעמדו לסלפי של דובר העיר ביתר שלומי גיל. 

מבני ברק עובר לייבל'ה לעיר ביתר בחגיגה המסורתית אצל היועץ האסטרגי יוסי רוזנבוים ראה בין היתר את השר אלי כהן, משה ליאון, מזכיר הממשלה יוסי שלי, השר בן גביר, ח"כ יולי אדלשטיין ועוד שרים וחכי"ם מכל המפלגות. 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נתן קטע שירה בשיר 'נצור לשונך' יחד עם הקלידן מנדי גולדברג וארל'ה סמט כשכל הקהל התרגש יחד איתם. 

המפיק החרדי אייזיק גפן התחפש לנשיא האוקראיני זלנסקי שנפגש שוב עם שר החוץ אלי כהן. יש שיאמרו שהתחפושת מוצלחת מהמקור. 

גם היחצ"ן פנחס פלינקר נצפה בחביבות יתירה עם השר אלי כהן שברכו לרגל יום הולדתו ה-26 בלעה"ר. יודעי דבר לא האמינו כי פלינקר הגיע כבר לכזה גיל. 

ובחגיגה נוספת בעיר ביתר ראה לייבל'ה את ראש העיר אצל חיים רבינוביץ מלשכת הכנסת בריקוד סוער של 'יחי אדוננו' אל מול תמונתו של הרבי מבאיאן ופרחי החסידות שהצטרפו לשירה.

גם השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי הגיע לבית של רבינוביץ ושמח יחד עם החסידים במקום. 

בהמשך ראש העיר ביתר עם התרבוש ממרוקו עלה למשל"ט העירוני בממלכה של יוסי פקשר לתדרוך עם מפקד תחנת העיר ופרג' הגוי לדאוג שהעיר מתנהלת כסדרה בימי הפורים. 

את ח"כ אלמוג כהן והחכ"ל פטין מולא ראה לייבל'ה בסעודת פורים אצל מנכ"ל בד"ץ יוסף הרב יגאל בן עזרא באלעד וחתנו איש התקשורת אריאל אלחרר.

השמחה שלייבל'ה לא יכול היה לפספס התקיימה בבית ברחוב קצנלבוגן בירושלים שם התאספו ובאו לסעודת יארצייט לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל אצל תלמידו הקרוב והנאמן הרב שי גראוכר (בעל התמונה האחרונה עם שר התורה) חביבם של כל גדולי ישראל שסיים את ה'ירושלמי' במלאת השנה להסתלקותו הפתאומית וכפי צוואתו במעמד מיוחד ומפואר שטרם נראה.

בזכות הפקה מבית מדרשו של מאיר מרגלית, לייבל'ה כלל לא זיהה את המקום, על הפקת המוזיקה הגדולה הופקד נטע לוין והופיעו גדולי הזמר: ארי היל, ארל'ה סמט, מוטי ויזל, ומקהלת היוקרה 'נשמה' יחד עם ילד הפלא בנצי קלצקין שריגשו והרטיטו לבבות בשירי הימים הנוראים. במקום הייתה אווירה של התעלות שטרם נראתה בעם ישראל. 

כך בתמונה: המפיק מרגלית והמאבטחים בשטח

למקום הובא כיסא מלכות של המלך אחשוורוש עליו התפרקו ביחד האמנים ארי היל ומוטי ויזל לאחר שנתנו עבודה כמו של חג סוכות שלם. 

רב קונצרן אוסם הרב רפי מנת הגיע למשתה היין אצל יו"ר ש"ס אריה דרעי. לייבל'ה ראה במקום תמונה שלא רואים כל יום: דרעי במכשיר הכשר והקטן שלו הראה לרב מנת פונקציות שכנראה אין במכשירים גדולים ומתקדמים.

בהמשך הגיע לייבל'ה למשתה אצל שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש שגם אמר קדיש לאחר סיום מסכת של נכדו וגם לא הפסיק לשיר את ניגוני מירון לכל אורך היום. 

בשמחה אצל משפחת משריקי בהר נוף ראה לייבל'ה את הח"כ הנמרץ שכבר שבר שיאים בכנסת יחד עם גדול הזמר המזרחי חיים ישראל. 

בביתו של השר יצחק גולדקנופף ראה לייבל'ה את פרחי חסידות גור מצפים לכל מילה היוצאת מפיו של השר בעל התפילה הנודע, כשליצדו נראה היועץ הבכיר אבי דז'דק. 

ומירושלים לאשדוד: היועץ ברק סרי שכפי שאומרים שהוא מועמד לראשות העיר אשדוד, התקבל בשירה וריקודים בביתו של יו"ר ש"ס אבי אמסלם. בני התורה שאגו הוא הא מי זה בא ברק הוא ראש העיר הבא.

עדיין באשדוד, עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית בעיר לבוש בגלימת הראשון לציון עלה לשתות משתה היין אצל תושב העיר יהודה אבידן מנכ"ל המשרד לשירותי הדת. 

לייבל'ה הצליח להשתחל למעונו של האדמו"ר מדושינסקיא שם הבחין בהויז בחור האגדי של ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר מתברך בברכת קודש מהאדמו"ר, כאשר הרבי מעניק לו שיירי שיריים לסגולה.

את עורך הדין ישראל ענדען חביבם של הרבנים ואישי הציבור ראה לייבל'ה בטיש של הרבי מפרמישלאן לראשונה ללא ספודיק לראשו כשהוא חבוש בשטריימל כחסיד ורגיל. הפרקליט שמתעסק בתיקים כבדים קיבל את ברכתו של הרבי בעיצומו של יום. 

גם את עוה"ד הבכיר ישראל ענדען ראה לייבל'ה בחצר הקודש מתברך בחמימות לאחר שבא לבשר לרבי בשורה כי תיק שהתבקש לנהל במקרה מסובך נסגר, הרבי מרוב שמחה אמר לגבאי שלו תן לרב ענדען 'שטריימל' כי הוא משלנו ו'ליהודים היתה אורה ושמחה'.

סופר 'הדרך' שמעון ליברטי נצפה בקריאת המגילה עטור במצנפת וגלימת הדיינים כמנהג חכמי מרוקו.

צביקי פאלי שאחיו הקדושים נרצחו בפיגוע ברמות, חגג את חג הפורים עד דלא ידע. נראה בתיעוד שרץ ברשת הוא נראה ברגעי התעלות יחד עם איש יחסי הציבור חזקי שכטר. 

בתחפושת מושלמת שראה לייבל'ה אצל משפחת גולדמן בבני ברק נראו הילדים של העסקן צביקה גולדמן שהתחפשו לאנשי השבת כמו שרק בבני ברק מבינים עד כמה היא מיוחדת. הילדים שהתחפשו לגנרטורים של השבת הוסיפו לעצמם קטעי עיתונות וגזירים אפילו מציוצים של מוישה ויסברג. 

לייבל'ה שסייר בשכונות החרדיות בירושלים לא פספס ביקור בביתו של ר' זעליג קורניצר מגבאי האדמו"ר מויז'ניץ. לייבל'ה הבחין שקורניצר התחדש עם כיסא רבני ומקבל קהל ממש כמו אדמו"ר זקן ורגיל.

בקצה השולחן הבחין לייבל'ה בקבוצת בחורים שהפצירו לתרומה אצל אחיו הרב זלמן קורניצר המקורב לבתי נגידים בארץ ובעולם.

את האדמו"ר רבי משה אבוחצירא ראה לייבל'ה מברך בחביבות את איש התקשורת קובי בורנשטיין במהלך משתה היין בירושלים.

אצל המשפיע רבי עידו ובר ראה בחורי ישיבות משוועים לישועה וברכה במהלך משתה היין כשמי שעזר לברכות היה בנו עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך. 

בקריאת המגילה אצל הנגיד ארי אייכלר ראה לייבל'ה את אברמל'ה קירשנבוים קורא את המגילה במגילה חדשה ומהודרת שהובאה במיוחד למקום. 

בניו יורק חגגו ראה לייבל'ה את ראש העיר אריק אדמס אצל העסקן משה פרידמן השריף החרדי בניו יורק שחגג את המשתה עם ראש העיר.

אצל ר' פיני ליפשיץ עורך יתד באנגלית שחגג את פורים בלייקווד ראה לייבל'ה את נפתלי קמפה שטס במיוחד והספיק לחזור למוקפים בירושלים. 

בביתו של ר' משה פרידמן המכונה 'משה גאבע' ראה לייבל'ה את המוני העם המבקשים ברכה וישועה מכוחו כמשב"ק אדמו"רי בית סאטמר. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למיכי אלפר מ"מ ראש העיר חיפה ויו"ר ועדת תכנון ובנייה, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. 

ברכת מזל טוב לעורך 'משפחה' יוסי אליטוב לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאחד והיחיד ישראל רוטמן איש החסימות של גדולי ישראל ב'נתיב' לרגל שמחת בר מצווה לבנו עמרם שנערכה בבית שמש. 

ברכת מזל טוב לצייר והאמן העולמי יואל וקסברגר (קופלה) לרגל היותו סבא, עם הולדת הנכד הראשון לבנו וואלווי וקסברגר מביתר.

ברכת מזל טוב לאיש הפרסום הגוראי הצעיר בודי אינגבר לרגל שמחת אירוסיו עם בת הרב יודי יוסקוביץ. בשמחה השתתף האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא. 

ברכת מזל טוב לשמחי רובינשטיין מבעלי פרסום 'פוקוס' לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה. מי שהגיע לשמחה היה דוצי בינט ממנהלי מלכות וקסברגר.

ברכת מזל טוב לאברך החשוב מוישי קרנבייסר נכדו חביבו של השר יצחק גולדקנופף לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש נחגג בשבת האחרונה באשדוד. 

לייבל'ה רכילות חרדית פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד