י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הרעלות אלכוהול ופציעות מנפצים

מאות אירועי חירום טופלו במהלך חג הפורים

גם במהלך קריאת המגילה וסעודת פורים, יצאו מתנדבי הצלה לקריאות רבות | למעלה מ-500 קריאות בבני ברק בהן גם הרעלות אלכוהול, תאונה עצמית, פציעות מנפצים וקטטות | מתנדבי ארגון הצלה תוגברו על ידי אמבולנסים ורכבי חירום של מד"א

מאות אירועי חירום טופלו במהלך חג הפורים
מתנדבי הצלה צילום: דוברות ארגון הצלה

מכניסת החג ולאורך ימי החג, היו ידיהם של מתנדבי 'הצלה' עמוסים בקריאות חירום ברחבי הארץ. בבני ברק, לאור ההיערכות המוקדמת בשיתוף עם תחנת המשטרה המקומית, סייעו מתנדבי הארגון ללמעלה מ-500 מקרים עם פציעות ברמות שונות.  

מרבית המקרים החריגים, אירעו על רקע שמחת החג ומנהגי פורים. באחד המקרים הוזעקו כונני 'הצלה' בעקבות דיווח על נער כבן 15 שנחבל בעיניו כתוצאה ממשחק מסוכן בנפצים. המתנדבים העניקו לנער טיפול ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והוא פונה במצב בינוני להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. במקרה אחר העניקו המתנדבים טיפול לצעיר בן 25 שנפצע בקטטה וסבל מחבלות חודרות. לאחר טיפול ראשוני במקום הוא פונה להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

קריאות רבות דווחו על מצבים רפואיים בעקבות שתיית יתר של אלכוהול, וכן מספר רב של נפילות מגובה, חלקן בעקבות שתייה מופרזת של אלכוהול. 

גם מתנדבי וכונני 'הצלה' ברחבי הארץ, הוקפצו למספר רב של קריאות במהלך היומיים של החג. בחיפה נפצעו מספר צעירים לאחר שרכבם עלה באש כתוצאה מתאונה עצמית. שניים מיושבי הרכב פונו עם חבלות במצב קל להמשך טיפול בבית החולים.

מתנדבי 'הצלה' בבני ברק וברחבי הארץ תגברו במהלך החג את פעילות החירום באמצעות למעלה מעשרה אמבולנסים של מגן דוד אדום, לצד אמבולנסים, אופנועים ורכבי תגובה מיידית נוספים של 'הצלה'.

לדברי מנכ"ל ארגון 'הצלה' הרב יעקב יוזעף: "התיאום המלא בחפ"ק של משטרת בני ברק, יחד עם התגבור המשמעותי של אמבולנסים של מד"א, איפשרו למתנדבי וכונני 'הצלה' להעניק סיוע רפואי במהירות שיא. המתנדבים הרבים פעלו במסירות להצלת חיים גם במהלך סעודת הפורים, כדי להבטיח את שלומם של תושבי העיר".

 

הצלה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד