י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מעל לכל מחלוקת"

עשרות אלופים נגד סרבנות: "הטלטלות מדאיגות"

שורה של אלופים במילואים חתמו על עצומה חדשה, בה הם מביעים התנגדות נחרצת לקריאות מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית לסרבנות מצה"ל: "אנו דורשים להימנע מכל שיח או פעולות של סרבנות וקוראים לחיילי המילואים כולם, להמשיך להתנדב לשירות מילואים להגנת מדינת ישראל"

עשרות אלופים נגד סרבנות: "הטלטלות מדאיגות"
גבי אשכנזי צילום: פלאש 90

עשרות אלופים במילואים קוראים קריאה נגד הסרבנות והקריאות לסרבנות בקרב משרתי המילואים, בעקבות סרבנות שהחלה בקרב חלק ממתנגדי הרפורמה המשפטית.

במכתב, עליו חתומים 36 אלופים במיל', נכתב: "פקדים וחיילים במילואים, הטלטלות אותן חווה החברה הישראלית בשבועות האחרונים הן מדאיגות, והתרחבות המחאה אל תוך יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים מדאיגה, לנוכח האיומים והאתגרים הביטחוניים איתם מתמודדת מדינת ישראל".

"מקור כוחו של צבא המילואים נשען על רוח ההתנדבות של חיילי המילואים בעתות שגרה ובחירום, ביבשה באוויר ובים, תוך שמירה על לכידות יחידתית, רעות וערבות הדדית, המבוססים על אמון והערכה מהחברה הישראלית ומנהיגיה".

האלופים קוראים: "אנו, מפקדים המגיעים מכל הקשת החברתית, אשר שרתנו שנים רבות בצה"ל ופיקדנו על יחידות סדירות ומילואים דורשים להימנע מכל שיח או פעולות של סרבנות וקוראים לחיילי המילואים כולם, להמשיך להתנדב לשירות מילואים להגנת מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ובכך לחזק ולשמר את מעמדו של צה"ל כמוקד הסכמה לאומי מעל לכל מחלוקת פוליטית וכמגן הבלעדי של מדינת ישראל ואזרחיה".

"אנו ערים לעובדה כי האירועים האחרונים והתמורות החלות בממשלה ובחברה, מעוררים שיח רב ומחלוקת חברתית ויחד עם זאת, אנו מסתייגים מההשתלחות באנשי המילואים. אנו קוראים לכבד את תחושות המתלבטים ולאפשר שיח ערני ומכבד בקרב הלוחמים והמפקדים ביחידות, מתוך כבוד הדדי, הקשבה והערכה ותוך שמירה על חוסנו, כשירותו ושלמותו של צה"ל".

בין החתומים על המכתב: הרמטכ"לים לשעבר, רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי ורב-אלוף במיל', שאול מופז, מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, מפקד הגייס המטכ"לי לשעבר אלוף במיל', גרשון הכהן

צה"ל סרבנות אלופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד