כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האבטחה תתוגבר

בעקבות איומים לפגוע ביהודים, חבר הפרלמנט דורש תשובות

לפני מספר שבועות פרסמה העיתונות הבריטית על איום אפשרי על הקהילות היהודיות בבריטניה. בדיווח נאמר כי איראן שוכרת פושעים כדי לרגל אחר יהודי בריטניה לקראת מסע חיסול אפשרי נגד חברי הקהילה אם ישראל תתקוף באיראן. חבר הפרלמנט היהודי בבלגיה דרש תשובות לגבי איומים דומים נגד יהודים הולנדים

בעקבות איומים לפגוע ביהודים, חבר הפרלמנט דורש תשובות
מיכאל פרייליך בפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

בשבועות האחרונים איראן ממפה קהילות יהודיות בבריטניה, במטרה לתקוף את היהודים אם מתקני הגרעין האיראני יותקפו על ידי ישראל, כך דיווחו כלי תקשורת בבריטניה בשבועות האחרונים. חבר הפרלמנט היהודי הבלגי מיכאל פרייליך, דרש מהממשלה הבלגית תשובות לגבי איומים דומים נגד ארגונים הולנדים פרו-יהודיים.

חבר הפרלמנט שאל את הממשלה הבלגית: "האם שמתם לב למידע הזה? האם אתם או הגופים הביטחוניים בקשר עם עמיתיכם בהולנד ובבריטניה בנושא זה?" פרייליך דרש לדעת אילו צעדים ננקטו בתגובה לדיווח המדאיג, "האם אותו איום צפוי לקהילה היהודית בארצנו? האם ידוע על זה משהו? האם אתם יכולים להבטיח לקהילה היהודית שתעשו הכל כדי לאבטח אותם?".

שרת הפנים של בלגיה, אנליס ורלינדן, הגיבה לשאלות: "הקצינים מודעים לכך, ואנחנו בקשר עם הבריטים, ושמים יותר אבטחה באזור בו נמצאת שגרירות ישראל. לפי שעה על סמך כל המידע הקיים, אין איום ספציפי. כמובן שלעולם לא ניתן לשלול איומים אפשריים, אך כמו תמיד, נעשה כל מאמץ להבטיח הגנה מרבית על כל איום. יש לי אמון בשירותי הביטחון שלנו, ואם יהיו התפתחויות, נדע לנקוט באמצעים המתאימים וכאשר יהיה צורך בכך".

שר המשפטים הבלגי וינסנט ואן קוויקנבורן הגיב: "אנו מודעים לכך היטב ושירותי הביטחון שלנו עוקבים אחרי זה מקרוב. אני יכול להבטיח שנעשה כל מאמץ כדי להבטיח הגנה אופטימלית. אני גם יכול להגיד לך שבקרוב אהיה בקשר עם עמיתי הבריטי, הנושא האיראני בהחלט יידון".

מיכאל פרייליך הולנד בריטניה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד