כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
על רקע הרפורמה

בעלי עסקים מזהירים: "חשש כבד מפני אסון כלכלי ברור ומיידי לכל אזרח במדינה"

חברים בפורום העסקים מזהירים במכתב פומבי כי כלכלת המדינה החלה להתדרדר ותמשיך להתדרדר ככל שהרפורמה המשפטית במתכונתה המוצעת תצא לפועל | לדבריהם, הרפורמה "תגרום לפיטורים המוניים במשק, ואבטלה של רבבות רבות של עובדים בכל מגזרי המשק"

בעלי עסקים מזהירים: "חשש כבד מפני אסון כלכלי ברור ומיידי לכל אזרח במדינה"
מערכת sms לעסקים צילום: pixabay

מנהלים במשק, החברים בפורום העסקים, מזהירים במכתב שפרסמו כי כלכלת המדינה החלה להתדרדר ותמשיך להתדרדר ככל שהרפורמה המשפטית במתכונתה המוצעת תתבצע.

במכתב "להערכתנו, כתוצאה מהרפורמה כל בית בישראל יפגע כלכלית", נאמר במכתב, "ההשקעות בארץ על ידי משקיעים מקומיים וזרים יפסקו, הפיחות בערך השקל יחריף, דרוג האשראי של מדינת ישראל ירד ובעקבותיו הריבית בארץ תמשיך לעלות בקצב גבוה כך שכל תשלומי המשכנתאות ימשיכו לעלות ולהתייקר, תוך חשש לפגיעה קשה בחסכונות הציבור ובקרנות הפנסיה".

"להערכתנו", הם מזהירים, "התוצאה של האירועים הללו, פגיעה חמורה ביציבות הכלכלית של מדינת ישראל, אשר למרבה הצער תגרום לפיטורים המוניים במשק, ואבטלה של רבבות רבות של עובדים בכל מגזרי המשק המקומי, שימצאו עצמם ללא מקור פרנסה בכבוד".

חותמי המכתב קראו לממשלה "לנהוג באחריות, במתינות ובזהירות", לעצור את כל הליכי החקיקה שהחלו את "התגלגלותו של כדור השלג הכלכלי", ולבחון מחדש בשקט, ברוגע ובדרכים מקובלות את התהליכים והשינויים שנדרשים להיעשות בהסכמה לאומית רחבה, תוך בחינת השפעתם באופן רוחבי גם על הכלכלה, החברה והביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

בין חותמי המכתב גם ליאורה עופר - יו"ר ובעלים של חברות עופר השקעות ומליסרון, הראל ויזל - מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, יצחק אברכהן - יו"ר שופרסל ודויד פתאל - בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל.

ביום רביעי קיימו בכירי המשק פגישה עם שר האוצר בצאלאל סמוטריץ' שר המשפטים יריב לוין, ושר החינוך יואב קיש, כדי להגיע להבנות בנושא הרפורמה המשפטית. הפגישה ארכה למעלה מארבע שעות ונמשכה אל תוך הלילה. היו כמה מהמשתתפים בפגישה ביקשו מהשרים להקפיא את הרפורמה כדי להגיע להידברות, אך השר לוין סירב לדרישתם.

גורם המעורה בפרטי הפגישה סיפר לאחר מכן: "זו הפעם הראשונה שסמוטריץ', לוין וקיש נכחו בפגישה שכזאת, זה הראה שהם מבינים כמה לרפורמה כזאת יש מחיר כלכלי. הם מאוד רוצים להגיע לפשרה אך יחד עם זאת הם לא רוצים להרגיש שהשלטון נגזל מהם, ולכן ביקשו מאיתנו לנסות להביא את הצד השני למו״מ לסגור את הדברים בבית הנשיא. הם הביעו נכונות להגיע לפשרה אבל בלי לעצור את החקיקה כי אחרת הצד השני ינצל את זה פוליטית".

הרפורמה המשפטית משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד