ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
זריזות מפתיעה

הזזת מפקד מחוז תל אביב; היועמ"שית מתערבת

שעות ספורות אחרי שפורסם כי הוחלט להחליף את מפקד מחוז תל אביב הנוכחי, היועמ"שית פנתה למפכ"ל כדי לברר האם מדובר בהדחה. גורמים בקואליציה: "אם זה נכון - זו שערורייה"

ניצב עמי אשד בזירת הפיגוע בת"א
ניצב עמי אשד בזירת הפיגוע בת"א צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שעתיים אחרי שפורסם כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי החליטו על החלפת מפקד מחוז תל אביב הנוכחי עמי אשד, היועצת המשפטית לממשלה גלי ברב-מיארה פנתה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על מנת לברר האם מדובר בהדחה. מדובר בצעד חריג ביותר, ואם אכן מדובר בהדחה - לדבר יש השפעה על חוקיות המהלך. כך דווח ב'חדשות 12'.

יצוין כי כשעה אחרי שהתפרסמה ההחלטה הוגשה גם עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. לפי גורמים המקורבים לצדדים, ברור שבלשכת היועמ"שית מעוניינים לברר אם הזזת מפקד המחוז מתפקידו היא למעשה הדחה. מלשכתה של בהרב מיארה נמסר שהיא אינה לוחצת לקבוע שמדובר בהדחה. במשטרה לא רצו להתייחס.

גורמים בקואליציה הגיבו בחריפות לדיווח: "אם זה נכון - זו שערורייה. היועמ"שית שלא עושה דבר וגוררת רגליים בעתירות אחרות מגיבה פה תוך דקות כדי לשרת מחנה אחד, שקוף הניסיון ללחוץ את המפכ"ל והיועמ"שית מוכיחה עד כמה הרפורמה חשובה אך אם אכן יש הוכחות שמפעילה לחץ ממשלת נתניהו צריכה לשלוח אותה הביתה".

ניצב עמי אשד אמש בזירת הפיגוע בת"א. צילום: אריק מרמור, פלאש 90.

בתוך כך, בקבוצת הפייסבוק של המשטרה פרסמו כמה שוטרים הודעת תמיכה באשד. "מפקד המחוז, אנחנו אחרייך באש ובמים!", כתבו השוטרים. בנו של אשד, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אבא שלי נתן את החיים שלו למדינה. כל מה שהוא עשה היה לשמור על הציבור ולמנוע אלימות. כל אחד ואחת שדרכו הצטלבה עם אבא שלי ומכיר אותו אפילו בפסיק יודע מי הוא, ומה הוא נתן למדינה וכמה ביטחון הציבור חשוב לו".

כזכור, אמש פורסם כי המשטרה החליטה על העברת ניצב אשד לתפקיד מפקד על בית הספר לשוטרים. אשד ספג לאחרונה תלונות לאחר שנקט במדיניות מכילה כלפי המפגינים, בניגוד לזו שביקש להוביל השר לביטחון לאומי בן גביר. אשד הבהיר למקורביו: "אם לא אצליח בהתמודדות על מפכ"לות אפרוש מהמשטרה". 

 

גלי בהרב מיארה איתמר בן גביר קובי שבתאי משטרת ישראל עמיחי אשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד