כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסערה במשטרה

היועמ"שית הקפיאה את הדחת מפקד מחוז ת"א: "חשש כבד"

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הורתה לשר בן גביר ולמפכ"ל המשטרה להקפיא את העברת מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד לתפקיד אחר זוטר - על רקע אי שביעות הרצון מתפקודו בהפגנות נגד הרפורמה | "עורר חשד כבד ביחס לתקינות ההליך", כתבה מיארה לבן גביר

ניצב עמיחי אשד
ניצב עמיחי אשד צילום: אריק מרמור, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד.

הבירור הראשי, כך לפי היועצת המשפטית, "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".

לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו.

אתמול הודיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי קיבל את המלצתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, על סבב ראשון של מינויים, מתוך שורת סבבים שיתקיימו בתקופה הקרובה.

לתפקיד סגן המפכ"ל ימונה ניצב אבשלום פלד, המכהן כיום כראש אגף ההדרכה. זאת, לאחר שניצב דוד ביתן הודיע לפני מספר חודשים על כוונתו לפרוש מהארגון לגמלאות, אחרי 36 שנות שירות במשטרה.

במקביל, החליטו בן גביר והמפכ"ל להזיז את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתפקידו כמפקד המחוז, והוא יעבור לתפקיד ראש אגף ההדרכה. ברקע - העימות בין בן גביר למשטרה בנוגע ליחס הסבלני כלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית. גורמים במשטרה אמרו אתמול כי בן גביר זעם על אשד שלא פעל לפי מדיניותו כלפי המפגינים.

עמיחי אשד גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה איתמר בן גביר הקפאת הליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד