ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
נס בעיר החרדית

נעצר המחבל שהניח מטען חבלה באוטובוס בביתר עילית: זו היתה תוכניתו

כוחות של צה"ל ושב"כ לכדו במהלך ליל שבת את המחבל החשוד בהנחת מטען חבלה באוטובוס בביתר עילית | החשוד נעצר בכפר בתיר יחד עם מספר חשודים בסיוע לו | החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ | בנוסף הוחרם רכב בחשד ששימש את החולייה בהנחת מטען החבלה

נעצר המחבל שהניח מטען חבלה באוטובוס בביתר עילית: זו היתה תוכניתו
האוטובוס בו הונח המטען בביתר עילית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כוחות הביטחון עצרו בליל שבת את המחבל החשוד בהנחת המטען באוטובוס בביתר עילית. בנוסף נעצרו מספר חשודים שסייעו לו להימלט. הנחת המטען הובילה למתיחות ביטחונית בעיר וסריקות רחבות של כוחות הביטחון.

בהודעת הצבא נאמר כי בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, עצרו הכוחות הלילה את החשוד בהנחת המטען שהתפוצץ באוטובוס בביתר עילית ביום חמישי האחרון.

החשוד נעצר בכפר בתיר שבמרחב חטיבת עציון. הלוחמים עצרו יחד עמו ארבעה חשודים נוספים בחשד שסייעו לו, והחרימו רכב בחשד ששימש את החשודים בהנחת המטען. החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ. אין נפגעים לכוחותינו.

כבר אמש, לפני כניסת השבת, הודיעו במערכת הביטחון לתושבי העיר כי הם יכולים לשוב לשגרה מלאה, לאחר הערכת מצב שהתקיימה בחמ"ל המשותף יחד עם מח"ט עציון ובכירי עיריית ביתר עילית. בצה"ל אמרו כי תופסק כניסת הפועלים, לצד המשך פעילות מוגברת של כוחות הביטחון בעיר במהלך השבת זאת על מנת לשלול כל איום ולשמור על ביטחון התושבים.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי, דווח על מחבל שירד בתחומי העיר לאחר שהניח תיק נפץ באוטובוס, שבחסדי שמים לא התפוצץ. נוסעים בקו 226 הבחינו בתיק נפץ שהעלה עשן והזעיקו את המשטרה. בשל האירוע, כוחות גדולים הוקפצו לעיר ופיקוד העורף התריע על חשד לחדירת מחבלים.

ביתר עילית מטען חבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד