כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דאגה במערב

איראן השלימה הסכם לרכישת מטוסי קרב רוסיים

איראן הודיעה כי נחתמה עסקה סופית לרכישת מטוסי קרב רוסיים מסוג סוחוי Su-35 מרוסיה. ארצות הברית הביעה דאגה על שיתוף הפעולה הצבאי הגובר בין איראן לרוסיה, דובר הפנטגון הזהיר בדצמבר האחרון כי רוסיה צפויה למכור לאיראן מטוסי קרב

איראן השלימה הסכם לרכישת מטוסי קרב רוסיים
המטוס האיראני שנחשף צילום: משרד ההגנה האיראני

איראן השלימה הסכם לרכישת מטוסי קרב רוסיים מסוג סוחוי Su-35 מרוסיה, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה, החתימה מגיעה בזמן ששיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות מעמיק. לחיל האוויר של איראן שנפגע מסנקציות מערביות ואמריקאיות, יש צי מטוסים מזדקן והוא נאבק לרכוש חלקי חילוף כדי לשמור על מטוסי הקרב שלו תקינים.

כזכור ארצות הברית הביעה דאגה על שיתוף הפעולה הצבאי הגובר בין איראן לרוסיה, דובר הפנטגון ג'ון קירבי הזהיר בדצמבר האחרון כי נראה שרוסיה צפויה למכור לאיראן את מטוסי הקרב שלה. קירבי טען כי טייסים איראנים למדו להטיס את מטוסי הקרב מסוג סוחוי ברוסיה, וכי איראן עשויה לקבל את המטוס במהלך השנה הבאה, מה ש"יחזק באופן משמעותי את חיל האוויר של איראן ביחס לשכנותיה האזוריות".

על רקע הדיווח על קניית המטוסים, משרד ההגנה של איראן השיק ביום שבת פס ייצור של מטוס סילון תוצרת בית בשם 'יאסין'. הגרסה של 'יאסין' נחשפה על ידי שר ההגנה האיראני מוחמד רזא אשטיאני, ביום שבת.

סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית דיווחה, כי יאסין מסוגל לבצע גם משימות לחימה, המטוס האיראני נועד גם לבצע פעולות צבאיות אחרות, כמו סיוע אווירי. גורמים איראנים הדגישו כי: "המדינה לא תהסס לחזק את היכולות הצבאיות שלה, לרבות כוח הטילים שלה שנועדו להגנה, וכי יכולות ההגנה של איראן לעולם לא יהיו נתונות למשא ומתן".

רוסיה איראן מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד