כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זו הסיבה

שינויים בתקציב המדינה? השרים יתבקשו לאשר דרישה חדשה

שר האוצר סמוטריץ' שהמריא לביקור ראשון בוושינגטון, יבקש מהממשלה לאשר הצעה שיהיה אפשר לשנות את התקציב. ההצדקה הרשמית למהלך היא העובדה שתקציב 2024 אושר הרבה לפני שהשנה התחילה, אלא שגורמים שמעורים בעניין אומרים שמדובר בחשש מפגיעה כלכלית בעקבות הרפורמה

שינויים בתקציב המדינה? השרים יתבקשו לאשר דרישה חדשה
ישיבת ממשלה צילום: באדיבות המצלם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהמריא הלילה (ראשון) לביקור ראשון בוושינגטון, הותיר בקשה לשרי הממשלה לאשר הצעה שלפיה אם יחול שינוי משמעותי בהכנסות המדינה ממיסים ביחס לתחזית ההכנסות, התחזית שהתקציב אושר על בסיסה, ייעשה שינוי בתקציב בהתאם לתוכנית שיכינו במשרד האוצר. כך פורסם ב'כאן 11'.

ההצדקה הרשמית למהלך היא העובדה שתקציב 2024 אושר הרבה לפני שהשנה החלה. אלא שגורמים המעורים בעניין אומרים כי חשש מפגיעה כלכלית בעקבות הרפורמה הוא שעומד בבסיסו ולא לוחות הזמנים.

לפי נוסח ההצעה, הממשלה ניצבת בפני "תנודתיות במצב הכלכלי" שמקשה על גיבוש תחזיות כלכליות בימים האלה. לפי ההצעה הממשלה תשאיר בצד תקציב התאמות, כסף שאמור לשמש אותה במקרה שיש פער גדול בין ההכנסות שהיו צפויות כשהתקציב אושר לאלה שיהיו בפועל, אם הכסף הזה לא יספיק היא תצטרך לעשות שינויים בתקציב.

גורמים כלכליים בכירים אומרים לכאן חדשות שהחשש הוא שהרפורמה, אם תעבור במתכונת הנוכחית, תשבש לחלוטין את הכנסות המדינה ממיסים והתחזית שעל בסיסה אושר התקציב תהפוך בלתי רלוונטי.

תקציב המדינה ישיבת ממשלה בצלאל סמוטריץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד