ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חקירת ניסיון הפיגוע בביתר

עלה על האוטובוס בירושלים, הפעיל את המטען - ונמלט מהעיר

מפרטים ראשונים שעולים מחקירת המחבל שהניח מטען באוטובוס בביתר עילית ביום חמישי האחרון, מתברר כי מסיבה שאינה ברורה מטען החבלה הופעל באופן חלקי בלבד | לאחר הפיצוץ עזב המחבל את העיר ונמלט בעזרת סייענים | פרטים חדשים על הנס בעיר החרדית

כוחות הביטחון בביתר עילית
כוחות הביטחון בביתר עילית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מימדי הנס מתבררים: המחבל שהניח את מטען החבלה, ותכנן לפוצץ אוטובוס בביתר עילית, עלה עליו באזור שכונת גילה בירושלים. כך עולה מחקירה ראשונית שבוצעה ע"י צה"ל ושב"כ. המחבל עצמו, יחד עם ארבעה פלסטינים החשודים שסייעו לו, נעצר במהלך ליל שבת.

לפי תחקיר ראשוני שבוצע במערכת הביטחון, המחבל עלה על האוטובוס כשהוא מחזיק בכליו את המטען המאולתר, אותו תכנן להפעיל עם הגעת האוטובוס לעיר ביתר עילית. המחבל, כך עולה מהחקירה, ירד מהאוטובוס באחת התחנות בעיר והפעיל את המטען, ככל הנראה מהמכשיר הסלולרי שלו. אלא, שמסיבה שטרם ברורה, המטען התפוצץ באופן חלקי בלבד ורק בנס לא גרם לנפגעים רבים.

מייד לאחר כישלון הפעלת המטען, יצא המחבל מהעיר ובעזרת סייענים ונמלט לאחד הכפרים הפלסטינים באזור.

לאורך הלילה, מחשש שהמחבל עדיין שוהה בתחומי העיר בוצעו סריקות נרחבות של צה"ל וכוחות הביטחון העירוניים. לאחר שהתברר שהסכנה חלפה, הונחו התושבים לשוב לשגרה. בצבא, יצויין, משבחים את שיתוף את הפעולה עם כלל הגורמים בעיר. "בסופו של דבר", אומרים גורמים במערכת הביטחון, "המחבל  כבר לא היה בעיר בזמן הסריקות. אך במידה והיה נשאר בתוכה ומנסה להוציא לפועל פיגוע נוסף, אין ספק שהעבודה המשותפת הייתה חוסכת נפגעים חס וחלילה".

בהודעת הצבא אמש נאמר כי בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, עצרו הכוחות הלילה את החשוד בהנחת המטען שהתפוצץ באוטובוס בביתר עילית ביום חמישי האחרון.

החשוד נעצר בכפר בתיר שבמרחב חטיבת עציון. הלוחמים עצרו יחד עמו ארבעה חשודים נוספים בחשד שסייעו לו, והחרימו רכב בחשד ששימש את החשודים בהנחת המטען. החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ. אין נפגעים לכוחותינו.

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, מסר אמש: "מודה לבורא עולם על הניסים, מוקיר את כוחות הביטחון על פעילותם, וקורא לתושבים להמשיך ולהיות עירניים, ולדווח למוקד העירוני על כל חשד".

 

מטען חבלה ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד