כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוזמנה לכנס של האו"ם

ערב הסעודית סירבה לתת ויזות למשלחת ישראלית

ערב הסעודית סירבה לתת ויזות למשלחת ישראלית שהוזמנה לכנס של האו"ם. הסעודים לא התלהבו שמשלחת הישראלית תגיע לשטח הממלכה, וגם מהדגל הישראלי שהיה אמור להיות באירוע. "ארגון התיירות של האו"ם לא עמד בסטנדרטים"

ערב הסעודית סירבה לתת ויזות למשלחת ישראלית
ריאד צילום: Pixabay

היום (ראשון) נערך בערב הסעודית כנס הכפרים של ארגון התיירות העולמי גוף של האו"ם אליו הוזמנו נציגים מהכפר כמא, שנכנס לרשימה של האו"ם לשנת 2022 של כפרים תיירותיים שמומלץ לבקר בהם. האו"ם גם הזמין, בנוסף לנציגי הכפרים, גם את נציגי משרד התיירות הישראלי.

בישראל כמובן הביעו עניין בהגעה לכנס, בין היתר בגלל העובדה שזה יהיה ביקור נדיר של משלחת ישראלית בערב הסעודית, אבל הסעודים פחות התלהבו מהעובדה שמשלחת הישראלית תגיע לשטח הממלכה, וגם מהדגל הישראלי שהיה אמור להיות באירוע, ולכן סירבו להעניק למשלחת ויזות, כך דיווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, במשרד התיירות, ובאו"ם, ניסו להפעיל לחצים כדי לקבל מהסעודים ויזות. באו"ם אף שלחו מכתב, שתוכנו התפרסם באתר בלומברג, ובו נכתב: "ברוח האו"ם, שמעניק שוויון לכל חברי הארגון, אנחנו מבקשים ממשרד התיירות הסעודית להעניק ויזה לחברי המשלחת הישראלית". בסופו של דבר, כאמור, הסעודים סירבו.

ממשרד התיירות נמסר: ישראל פנתה לארגון התיירות של האו"ם כדי לקבל סיוע בקבלת אשרות כניסה לסעודיה, ואולם, לצערנו, מגעים אלה לא הניבו פרי. ישראל קוראת לארגון התיירות של האו"ם לשמור על העקרונות המנחים של האו"ם. במקרה זה ארגון התיירות של האו"ם לא עמד בסטנדרטים אלה ואנו מצרים על כך.

ויזה ישראל סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד