כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בתמורה לעצירת הרפורמה

סקר חדש: כמה ממצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי בעד כניסה לממשלה?

על פי הסקר כ-41% ממצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי תומכים בכניסה לממשלה על מנת לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. על פי הסקר: 42% מהציבור חושבים שהמפכ"ל קובי שבתאי צריך להישאר בתפקידו

סקר חדש: כמה ממצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי בעד כניסה לממשלה?
גנץ ולפיד בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל החשש במחנה השמאל מחקיקת הרפורמה המשפטית, סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס שפורסם אמש (ראשון) מגלה כי 41% מהמשיבים תומכים בכניסתם של חברי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלה, במטרה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, לעומת כ-47% מהמשיבים שמתנגדים למהלך.

בפילוח לפי מפלגות עולה כי, בקרב מצביעי יש עתיד ישנה תמיכה של כ-58% לכניסה של לפיד לממשלה, כשבקרב מצביעי המחנה הממלכתי ישנם 66% שתמוכים בצעד דומה מצדו של גנץ.

עוד עולה הסקר כי 55% מהציבור מאמינים שהדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו הייתה על רקע פוליטי, כשמנגד רק 24% טוענים כי ההדחה הייתה מקצועית.

על פי הסקר, על רקע הדחתו של אשד, 42% מהציבור חושבים שעל המפכ"ל קובי שבתאי להישאר בתפקידו, כשבמקביל, 29%, כמעט שליש מהציבור, מאמינים כי הוא צריך להתפטר מתפקידו.

בנוסף, 50% מהציבור מאמינים שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשבמקביל 40% חושבים שהוא צריך להישאר בתפקידו. בקרב מצביעי הליכוד, רק 19% חושבים כי השר צריך להיות מפוטר.

לאחר הנאום שנשא ביום חמישי, וימים ספורים לפני שהוא מציג את המתווה שלו, כ-50% מהציבור מאמינים כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יכול לתווך ולהשיג פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה ביחס למהפכה המשפטית. עם זאת, 33% חושבים כי אין ביכולתו לעשות כך.

בסקר נשאלו המשתתפים גם האם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מבצעת את תפקידה כראוי. 41% מהמשיבים טוענים כי בהרב-מיארה מבצעת את תפקידה בצורה טובה, אך 37% חושבים כי היא מתערבת יתר על המידה בפעילות הממשלה.

יאיר לפיד בני גנץ הרפורמה המשפטית איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד