כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סיפור הצלחה

"השמיים הם הגבול": השירות האזרחי המיוחד לחרדים

עם פתיחת הרישום למסלול מנהלי רשת בשירות בתי הסוהר, ראש מחלקת התקשוב, גנ"מ אלי בר לב, בראיון נדיר על העשייה של בני השירות החרדים והפוטנציאל לעתיד • מעיד: "אנחנו נהנים מאנשים איכותיים שהם סיפור הצלחה אחד אחד"

"השמיים הם הגבול": השירות האזרחי המיוחד לחרדים
גנ"מ אלי בר לב צילום: יח"צ

בימים אלו נפתח המסלול לבני השירות מהמגזר החרדי לתפקיד מנהלי רשת בשירות בתי הסוהר, התפקיד שמאפשר שירות משמעותי לבן השירות ופותח בפניו אופק תעסוקתי לטווח הארוך בתפקידים עם שכר גבוה בשוק האזרחי.

עם פתיחת המסלולים נפגשנו לשיחה עם ראש מחלקת תקשוב בשירות בתי הסוהר, גנ"מ אלי בר לב, להבין את המשמעויות והיתרונות שמציע המסלול המדובר לבני השירות החרדים. מה התפקיד שאתם מציעים לבן השירות החרדי בשב"ס? שאלנו. "את בני השירות החרדים, בני מעלות כפי שאנחנו מכנים אותם, אנחנו למעשה לוקחים למספר כיוונים.

"בחלק של פיתוח תוכנה, יש לנו בני שירות שהגיעו להישגים מדהימים בתחום הזה, חלקם אחרי סיום השירות התגייסו אלינו והמשיכו לעבוד כאן. קבוצה נוספת עוסקת בתחומים של אבטחת מידע, עולמות הסייבר. הקבוצה השלישית הם אלו שעושים את כל התחום של ניהול רשתות, הם נמצאים כאן בתוך סביבה הייטיקיסטית מוחלטת ומגיעים להישגים מדהימים. החבר'ה שיש אצלנו גם בסייבר וגם בתוכנה הם אחד אחד סיפור הצלחה".

איך אתם רואים מהצד שלכם את שיתוף הפעולה: "בסוף יש פה win-win מושלם מבחינתנו, הם מקבלים מאיתנו את הכר הפורה להתפתח ולצבור ניסיון ואנחנו נהנים מאנשים איכותיים עם ראש על הכתפיים ואנחנו מאוד מרוצים. החברה שבאים לפה תורמים לסביבה שלהם, אתה רואה את הברק בעיניים ואת הרצון לתרום לעצמם ולמדינה".


חרדים בשב"ס • יח"צ

איך ההתאמה הדתית לבני השירות? "אנחנו דואגים ומקפידים לשמור על הצביון החרדי שנשמר לאורך כל הדרך באופן חד משמעי. ברמת התוצאה סביבת העבודה מותאמת כפי הנדרש".

מה רוכש בן השירות בשירות האזרחי פה בשירות בתי הסוהר? "קודם כל הם מקבלים פה את היכולת לצבור ניסיון" הוא משיב "הם באים עם איזשהו הכשרה בסיסית בעולמות הסייבר, ניהול רשתות ופיתוח תוכנה ופה הם צוברים המון ניסיון שיכול לשרת אותם לאחר מכן גם בשב"ס וגם בעולם התעסוקה בחוץ".

בר לב מבקש להוסיף: "שב"ס עובר מהפכה טכנולוגית של ממש, מפתח ומרחיב את כל האמצעים הדיגיטליים והמערכות כך שמי שיגיע תהיה לו הזכות לקחת חלק בהטמעת מהלכים משמעותיים מאוד".

איזה דלתות נפתחות לבן שירות שעושה כאן את השירות שלו? "השמיים הם הגבול, חבר'ה כאלו יכולים להיכנס בצורה הכי טובה לעולם ההייטק, להגיע למשכורות מאוד יפות וגבוהות ברמות התחלתיות באזור של 12-15 אלף ₪ ומשם רק לצמוח".

מה המסר שלך לאנשים: "אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים להירשם למסלולים המשמעותיים של השירות האזרחי ולהבטיח את העתיד התעסוקתי לטווח הארוך. הבנו שיש דרישה גדולה למעטפת של ההכשרה והניסיון שרוכשים כאן בני השירות ויחד עם הרשות לשירות אזרחי הקמנו את המסלול הייחודי ואני קורא לכולם לבוא ולהשתתף".

שירות בתי הסוהר שירות אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד