כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נחרד לגלות

פסק הלכה של הגרש"א שטרן: כך תיכנסו לחג הפסח בהרחבה ובשמחה

רב רבנן הגרש"א שטרן שליט"א בברכה מיוחדת במינה לתורמים עבור 45 היתומים הנישאים לאחר פורים • הרב נחרד לגלות שהחתנים והכלות הנכללים בקרן המיוחדת, סובלים ממחסור חמור ואין להם את המינימום ההכרחי כדי להיכנס תחת החופה • בזמן שכולנו נערכים לפסח, עוצרים לרגע כדי לתרום להם וכדי לזכות להיכנס לפסח בהרחבה ובשמחה

פסק הלכה של הגרש"א שטרן: כך תיכנסו לחג הפסח בהרחבה ובשמחה
הגרש"א שטרן צילום: קופת העיר

חג הפסח קרב ובא בצעדי ענק, התורים בחנויות הולכים ומתארכים, הסחורה על המדפים מתרוקנת ומתמלאת לחילופין. כולם עסוקים בהכנות ובקניות, בגדי קיץ לילדים ולנערות, בגדי חג לכל המשפחה, נעליים, משקפיים ועל מה שצריך.

הארנקים נותרו מדולדלים אחרי פורים, כולנו נתנו צדקה לרוב, ועכשיו אנחנו כבר שקועים בהכנות לפסח. כל שקל נוסף שנכנס לחשבון הבנק, ולא משנה מאיפה הוא מגיע, מתקבל בברכה ובמשחה גדולה ומיד מועבר ליעד שנקבע לו משמי מרום, לכיסוי הוצאות החג המתקרב בששון ובשמחה.

לקבלת הברכה הקליקו כאן>>>

אבל יש כאלו שעדיין רחוקים מאוד מחג הפסח. יש להם עוד אירוע משמעותי לעבור קודם לכן. החתונה! האירוע הכי משמעותי בחיים שלהם. חתנים וכלות שמתחתנים לאחר הפורים, תולשים את כולנו מההכנות הנמרצות, ומזמינים אותנו לחגוג את שמחתם, לאגור כוחות ו.. לחזור להכנות לחג.

בין אותם חתנים וכלות, יש גם כאלו שמתמודדים עם אתגר גדול הרבה יותר. הם עומדים להתחתן בלי אמצעים בכלל. יתומים ויתומות, שאין להם מי שידאג להם להוצאות החתונה.

את ההזמנות הם כבר חילקו, התאריך כבר ממש מעבר לפינה, אבל את הכסף למימון ההוצאות הבסיסיות, הם עדיין לא השיגו.

במיוחד עבורם, עבור 45 היתומים והיתומות הללו, הוקמה קרן היתומים הנישאים אחרי פורים, ומרן בעל ה'שביבי אש', רב רבנן הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, ניאות לעמוד בראש ולפקח על התנהלותה.

רבינו הגרש"א שטרן שליט"א נכנס בעובי הקורה, וכשנחשף למקרים החמורים, נחרד אל לבו. מדובר בחתנים וכלות שאין להם כלום! את ההוצאות הבסיסיות ביותר הם לא יכולים לכסות. שמלת כלה... נעליים לחתן, סט מצעים בודד שיהיה לחתן ולכלה אפשרות לישן עליו אחרי החתונה, המינימום הבסיסי וההכרחי ביותר איננו.

לנוכח המצב, הניף הגרש"א שליט"א את ידו בברכה מעומק לבבו וקבע בכח ההלכה, כאחד מגדולי הפוסקים בדורנו: כל התורמים 450 שקלים עבור 45 היתומים הנישאים בין פורים לפסח, יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה".

זהו רבותי, עוצרים הכל. במקום לרוץ אחרי השקל הבא לכיסוי הוצאות הפסח, בואו נמלא כרטיס 'חש גד' שמבטיח לנו להגיע אל התוצאה הרצויה. להכניס את הפסח בהרחבה ובשמחה. יש לנו פסק דין של אחד מגדולי הפוסקים בדור, ואנחנו זוכים בו בתרומה של 450 שקלים בלבד, כאין וכאפס לעומת ההוצאות הכוללות של החג.

לא זו בלבד, אלא שההבטחה של מרן הגרש"א שטרן שליט"א מבוססת על הבטחה של... בורא עולם בכבודו ובעצמו! "אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך".

לקבלת הברכה הקליקו כאן>>>

קופת העיר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד