כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההסכם עם איראן

הבית הלבן: התיווך של סין אינו מזיק לאינטרסים של ארה"ב

הבית הלבן הגיב להסכם שרקחה סין בין איראן וסעודיה, היועץ לביטחון לאומי אמר: "ארה"ב אינה בעמדה לקחת על עצמה את תפקיד המתווך בין ערב הסעודית לאיראן", אך הוסיף כי המאמצים של סין "למתן את ההסלמה באזור אינם שליליים לאינטרסים האמריקאיים"

הבית הלבן: התיווך של סין אינו מזיק לאינטרסים של ארה"ב
איראן וסעודיה צילום: סוכנות הידיעות תסנים

ערב הסעודית ואיראן הכריזו ביום שישי האחרון על הסכם ביניהן בתיווך סין לחידוש קשרים דיפלומטיים ופתיחת שגרירויות לאחר שבע שנים של מתיחות מוגברת, שני הצדדים נתנו גיבוי לכוחות שונים בסכסוכים אזוריים ותמיכה במפלגות שונות ברחבי המזרח התיכון.

כשנשאל כיצד וושינגטון רואה את תפקידה של בייג'ינג בתיווך הסכם הנורמליזציה, אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן: "אז, מנקודת המבט שלנו, אפילו שהשקענו הרבה מהלכים דיפלומטיים בניסיון לעזור לקדם רגיעה, כמו עם הסכם הפסקת אש בתימן, העובדה שמדינות אחרות כמו סין מקדמות רגיעה אינה פוגעת ביסודה באינטרסים של ארה"ב ולמען האמת היא חותרת לאותו כיוון".

הוא הוסיף: "לא היינו בעמדה להיות מתווכים בין ערב הסעודית לאיראן לאור מערכת היחסים שלנו עם שתי המדינות הללו. מעולם לא היינו, ואנחנו לא במצב כזה היום".

עם זאת, סאליבן הדגיש כי ארה"ב ראתה בהבנה שהושגה בין איראן וסעודיה "התפתחות חיובית" עבור המזרח התיכון. הוא אמר: "אנחנו חושבים שזה משהו חיובי עד כה וזה מקדם מטרה שארה"ב מקדמת באזור, שהוא רגיעה הפחתת המתיחות, זה דבר טוב".

הוא גם אמר כי סעודיה עדכנה את וושינגטון בכל הנוגע להתפתחויות של המו"מ: "היינו בקשר הדוק עם סעודיה כשהם השתתפו בשיחות הללו, והם עדכנו אותנו בהתקדמותם לאורך הדרך".

איראן הבית הלבן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד