כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עקב מחסור חמור

הטנקים של רוסיה מתפוררים- זו הסיבה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, החל לחדש מאות טנקים סובייטים בני עשרות שנים כדי שיהיו מוכנים לקרב, לאחר שמלאי הטנקים המודרניים במדינה מתדלדל | לשם כך, אנשי המפעל לתיקון טנקים ומשוריינים עובדים מסביב לשעון

הטנקים של רוסיה מתפוררים- זו הסיבה
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

אנדריי גורולב, חבר הפרלמנט הרוסי, פרסם סרטון המראה את ביקורו האחרון במפעל תיקוני טנקים מחוץ לעיר צ'יטה, הנמצאת בדרום המדינה, שהופקדה על החזרתם לתפקוד מלא של 800 טנקי T-62M מיושנים, כך דיווח הערוץ הרוסי Chita.ru.

הסרטון שפרסם גורולב בערוץ הטלגרם שלו מראה עובדי מפעל מתקנים טנקים חלודים עוד מימי שליטי ברית המועצות ניקיטה חרושצ'וב וליאוניד ברז'נייב שכיהנו עוד בשנות ה-50'.

גורובל אמר כי אנשי המפעל לתיקון טנקים ומשוריינים עובדים מסביב לשעון "כדי להפוך טנקים בני יותר מ-50 שנה לטנקים רגילים מודרניים המסוגלים לבצע משימות ולעמוד באתגרים בחזית". לדברי הפוליטיקאי, התומך בפוטין, הטנקים העתיקים המגיעים למתקן "נראים גרוע מאד עם הרבה בלאי" עוברים שיפוץ מלא, מהמנועים שלהם ועד למערכות התקשורת והבקרה שלהם.

"עכשיו זה טנק אחר לגמרי שיכול לעבוד," התגאה גורובל. הוא הוסיף כי הטנקים המחודשים נשלחים אל שדות הקרב באוקראינה. בעדכון מודיעיני אחרון, משרד ההגנה הבריטי אישר כי רוסיה השתמשה בטנקים "וינטג'" לאחר אבדות של כלי רכב משוריינים כבדים.

קיימת אפשרות ריאלית שאפילו יחידות של ארמיית הטנקים של המשמר הראשון, כביכול כוח הטנקים הראשי של רוסיה, יצוידו מחדש בטנקי T-62 כדי לפצות על האבדות הקודמות.

לפי אנליסטים בריטיים, בימים האחרונים נצפו באוקראינה לראשונה נושאות משוריינים רוסיות מסוג BTR-50, שהיו בשימוש ב-1954. משרד ההגנה אישר כי מאז הקיץ שעבר, כ-800 טנקים מסוג T-62 "נלקחו מאחסון" כדי לשדרג אותם עם מערכות ראייה כדי להפוך אותם ליעילים יותר בלילה.

אבל המשרד ציין שהטנקים העתיקים עדיין פגיעים מכיוון שהם חסרים שריון נפץ מודרני המגן על הטנק מפני פגיעות. לפי משרד ההגנה של אוקראינה, כוחות אוקראינה השמידו או תפסו כ-3,474 טנקים רוסיים מאז תחילת המלחמה בפברואר האחרון.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד