ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מנמיך ציפיות

שר החוץ הסעודי: "הסכם עם איראן אינו מתורגם לפתרון כל המחלוקות"

שר החוץ של ערב הסעודית, אמר כי ההסכם עם איראן להחזרת הקשרים הדיפלומטיים מאשר את הרצון ההדדי "לפתור חילוקי דעות באמצעות תקשורת ודיאלוג", אך הדגיש כי זה אינו מתורגם ל"פתרון כל המחלוקות בין שתי המדינות"

שר החוץ הסעודי: "הסכם עם איראן אינו מתורגם לפתרון כל המחלוקות"
שר החוץ של ערב הסעודית צילום: משרד החוץ הסעודי

ערב הסעודית ואיראן הכריזו ביום שישי האחרון על הסכם נורמליזציה בתיווך סין לשיקום היחסים הדיפלומטיים והסכמתם לפתוח מחדש את השגרירויות לאחר שבע שנים של מתיחות מוגברת.

הנסיך פייסל אמר בראיון לעיתון "אל שרק אל אווסט" בבעלות סעודית שהוא מצפה לפגוש את מקבילו האיראני בהקדם לפי ההסכם. "אנחנו מתכוננים לחדש את היחסים הדיפלומטיים בין מדינותינו במהלך החודשיים הקרובים, וזה טבעי שנחליף ביקורים בעתיד", אמר.

שר החוץ הסעודי הדגיש שסעודיה ואיראן הן מדינות שכנות שיש להן דברים משותפים רבים כמו דת, תרבות והיסטוריה.

באשר להבדלים הבולטים בין שתי המדינות, הדגיש שר החוץ הסעודי כי ההסכם "שימש ראיה לרצון ההדדי שלנו לפתור את ההבדלים באמצעות תקשורת ודיאלוג, בדרכי שלום וכלים דיפלומטיים".

הוא הוסיף: "אנחנו בממלכה מקווים לפתוח פרק חדש עם איראן ולשפר את סיכויי שיתוף הפעולה באופן שישפיע לטובה על חיזוק הביטחון והיציבות, ועל קידום הפיתוח והשגשוג, לא רק בשתי מדינותינו, אבל באזור כולו".

הנסיך פייסל הביע דאגה לגבי תוכנית הגרעין של איראן: "באשר להמשך פיתוח היכולות הגרעיניות של איראן, זה ללא ספק מדאיג אותנו, ואנו חוזרים על קריאתנו לאזור המפרץ ולמזרח התיכון להיות נקיים מנשק להשמדה המונית. אנו קוראים לאיראן לקיים את התחייבויותיה הגרעיניות ולהגביר את שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. נמשיך לעבוד עם בעלי ברית וחברים על מנת להבטיח זאת".

השר הסעודי דיבר על תפקידה של סין בתיווך ההסכם, ואמר: "לסין יש יחסים חיוביים עם שני הצדדים, מה שתרמו ליישור דעות ולהדגשת הדאגות הלגיטימיות של הממלכה. אנו מקווים שהתיווך של סין בהסכם יתרום להגברת הדו-קיום והביטחון המשותף באזורנו ולשיפור יחסי השכנות בין מדינות".

סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד