י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חרפה אמריקאית

יחס שערורייתי לחרדים בשגרירות ארה"ב בירושלים: "לכו לכל הרוחות"

משפחות חרדיות אמריקאיות בישראל סוערות בנוגע לטיפול במספר רב של משפחות צעירות בשגרירות ארצות הברית בירושלים. המשפחות הצעירות הגיעו לשגרירות ארה"ב כדי לרשום את התינוקות שזה עתה נולדו לדרכוני חירום, אך כשהגיעו למקום, קיבלו יחס מחפיר וגורשו מהמקום

יחס שערורייתי לחרדים בשגרירות ארה"ב בירושלים: "לכו לכל הרוחות"
ממתינים בתור לדרכונים צילום: yeshiva world news

קהילת האזרחים האמריקאים בישראל סוערת בנוגע להתנהגות מחפירה מצד השגרירות למשפחות אמריקאיות חרדיות צעירות בשגרירות ארצות הברית בירושלים. אתמול הגיעו המשפחות הצעירות לשגרירות ארה"ב ברחוב דיוויד פלוסר בירושלים כדי לרשום את התינוקות שזה עתה נולדו לדרכוני חירום. משפחות אלו מעוניינות לחזור לארה"ב לקראת פסח, ותיאמו פגישות דרך אתר האינטרנט החדש של השגרירות לתורים.

אולם כשהם הגיעו אתמול בבוקר יום שני, סירבו להכניס אותם. עובדי השגרירות עמדו בחוץ והסבירו כי החל מהבוקר, הכללים השתנו: כל אדם ללא אזרחות אמריקאית מתועדת קודם לכן לא יכול לקבל דרכון חירום. בעוד שההורים החזיקו בהוכחת אזרחות, וילדיהם היו זכאים לאזרחות, החוקים החדשים מנעו מהתינוקות לקבל דרכונים.

המשפחות הצעירות טענו שאיש לא הודיע ​​להן על שינוי. הן קבעו פגישות בימים האחרונים ושינו סדר יום, חלק מהאמהות בקושי שבוע לאחר הלידה. אך דבריהם נפלו על אוזניים ערלות, כך מדווח אתר Yeshiva world news.

עובדי השגרירות הגיבו בקול רם ואיימו להזעיק את האבטחה אם האנשים לא יזוזו, עובד אחד הודיע ​​בגסות כי הוא היחיד המסוגל לסייע להם - וכי הוא מסרב לעשות זאת.

האימהות הטריות והתינוקות שלהן סבלו מחוסר מקום מתאים לשבת, זאת בזמן שהבעלים ניסו להתווכח עם העובדים, אך ללא הועיל. יצויין כי אותו דבר אירע גם בסניף שגרירות ארה"ב בתל אביב.

ברוך רייזמן, שאשתו ילדה רק לפני חמישה ימים, אמר לאתר Yeshiva world news: "יש לי עוד 5 ילדים בבית; הייתי צריך לארגן בייביסיטר שתגיע ב-6:40 בבוקר. הגענו לפגישה שלנו ונאלצנו ללכת משם. אני מאוכזב מאוד מכך שכך התייחסה השגרירות לאשתי ואלי, שניהם אזרחים אמריקאים".

עוד אחד מאלה שהתעללו בו הוסיף, "אנחנו אזרחים אמריקאים ויש לנו את הזכות החוקית להיעזר. ביקשתי לדבר עם מפקח ואמרו לי ללכת לכל הרוחות. היחס אלינו בשגרירות משאיר אותי תוהה: איזה יתרון נותן לי להיות אמריקאי?".

מאז תחילת מגיפת הקורונה, השירות בשגרירות ארה"ב היה חלש. אזרחים אמריקאים נאלצו להמתין חודשים רבים לקבל שירות, ורבים נתנו כסף ל'מאכערים', שמזרזים פגישות. אולם האירועים של אתמול הציגו שפל חדש.

פ', אבא שסורב להיכנס אמר: "לילד שלי יש את הזכות החוקית לדרכון אמריקאי. אם שגרירויות אמריקאיות לא יקיימו ויכבדו את החוק, אנחנו בבעיה. קבענו פגישה, ובכל זאת התייחסו אלינו כמו פושעים". רנה אדלר, שקיבלה יחס לא מנומס ונשלחה הביתה, מסכמת, "בפעם הראשונה בחיי, אני מתביישת להיות אזרחית אמריקאית".

שגרירות ארה''ב ירושלים פסח דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד