כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שוק שחור

באזור ירושלים: נתפסו זוחלים בשווי עשרות אלפי ₪ • צפו

הבוקר נתפסו באזור ירושלים, נחשים, טריטונים וצבים מסוגים שונים חלקם אף מסוכנים לאדם ולטבע ועלולים להעביר מחלות, שווים של הפרטים שנתפסו הוא עשרות אלפי ש"ח

באזור ירושלים: נתפסו זוחלים בשווי עשרות אלפי ₪ • צפו
הזוחלים שנתפסו צילום: רט"ג

במהלך פעילות של רשות הטבע והגנים והמדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל נתפסו היום מספר רב של זוחלים, דו חיים וחלזונות ממינים אסורים בסחר ובהחזקה פרטית. חלק מהמינים היו מינים מסוכנים העלולים לפגוע באדם ובטבע ,להעביר מחלות ובסיכון גבוה להיות מינים פולשים, חלקם מינים נדירים שהוברחו לישראל. שווים של הפרטים שנתפסו בשוק השחור הוא עשרות אלפי ש"ח.

הזוחלים שנתפסו. צילום: רט"ג

יניב שלום חוקר ביחידה הלאומית למניעת פשיעה בחיות בר ברשות הטבע והגנים: ״הודות לשיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ומג"ב הצלחנו היום להגיע למגדל שהחזיק בניגוד לחוק כמות גדולה של בעלי חיים - אשר הם חיות בר וערכי טבע מוגנים, חלקם הוחזקו בתנאים לא טובים ונמצאו במצב ירוד הם יועברו לבדיקות ווטרינריות ושיקום. החשוד נחקר ונפתח בעניין תיק חקירה פלילי.

בין המינים שנתפסו- צבגון אדום אוזן שהוא מין פולש, צבגון אלבינו, טריטון, נחש מסוג בויגה.

אבקש להדגיש כי מגוון המינים המותר להחזקה פרטית ולסחר מפורסם באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים תחת ההיתר הכללי להחזקה ויש להקפיד להחזיק בעלי חיים רק בהתאם לחוק ולכללים ולרכוש רק מסוחרים בעלי היתר סחר תקף מאת רשות הטבע. כמובן יש להחזיק בעלי חיים בתנאי רווחה טובים!"

רשות הטבע והגנים נחשים חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד