כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לבנות עתיד מזהיר לכולם

יותר מ-300 אנשי עסקים מבחריין וישראל השתתפו בכנס כלכלי

יותר מ-300 אנשי עסקים מבחריין וישראל השתתפו בטקס הפתיחה של כנס כלכלי במנאמה, בירת בחריין. במהלכו גם נחתם מזכר הבנות לקידום יוזמות עסקיות בתחום החדשנות ופיתוח ההון האנושי. "אירוע זה מאשר את השותפות הגוברת בין בחריין וישראל"

יותר מ-300 אנשי עסקים מבחריין וישראל השתתפו בכנס כלכלי
כינוס 300 אנשי עסקים צילום: Start-Up Nation Central

יותר מ-300 אנשי עסקים מבחריין וישראל השתתפו בטקס הפתיחה של כנס "Connect2Innovate" במנאמה, בירת בחריין. הכנס הובל בידי ארגון Start-Up Nation Central במהלכו גם נחתם מזכר הבנות לקידום יוזמות עסקיות בתחום החדשנות ופיתוח ההון האנושי. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

הכינוס שהחל ביום שני, יימשך עד ה-15 במרץ במנאמה. האירוע הראשון מסוגו נערך ע"י Start-Up Nation Central, עמותה ללא מטרות רווח המחברת ממשלות, חברות ומשקיעים לאקוסיסטם החדשנות הישראלי, בשיתוף משרד התעשייה והמסחר הבחרייני, שגרירות ממלכת בחריין בישראל, ושגרירות ישראל בממלכת בחריין.

במהלך טקס הפתיחה נחתם מזכר הבנות לקידום פיתוח ההון האנושי בין בחריין לישראל. חברת SNC חתמה על מזכר הבנות עם Tamkeen, אשר ממלאה תפקיד מכריע בחזון הכלכלי של בחריין 2030 כדי לתמוך במגזר הפרטי ולחזק את בחריין כשחקנית מפתח בפיתוח לאומי, תוך חיזוק שיתוף הפעולה בפיתוח ההון האנושי בין בחריין וישראל.

הוועידה כללה נאום מוקלט של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהתייחס לביקורו הרשמי בדצמבר האחרון ולפגישתו עם המלך חאמד בן איסה אל חליפה, ועם הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, יורש העצר וראש הממשלה. הנשיא שיבח את תרבות הדו-קיום שליו והסובלנות הדתית בבחריין ושיבח את היוזמה לארח את הכנס הראשון בין שתי המדינות, המספק הזדמנות ליזמים וחברות לחלוק מומחיות, לבנות בסיס לעתיד משגשג של שיתוף פעולה ויחסים כלכליים בין שתי המדינות, להשגת מטרות ואינטרסים משותפים, והביע את תודתו לשר התעשייה והמסחר של בחריין.

שר התעשייה והמסחר, עבדולה בן עאדל פכרו, נשא מצידו נאום בו הדגיש כי "בחריין מייצגת כיום מרכז השקעות בולט, בעוד שישראל היא מרכז מפורסם למחקר ופיתוח של טכנולוגיה מודרנית. על ידי שילוב של שני החוזקות שלנו, יש לנו את היכולת לשנות את האזור ולעבוד יחד כדי לעמוד באתגרים של היום ולבנות עתיד מזהיר לכולם".

הוא הוסיף כי אירוע זה "מאשר את השותפות הגוברת בין בחריין וישראל, והתייחס לאתגרים העומדים בפני טכנולוגיה פיננסית, ייצור, לוגיסטיקה, מים, אנרגיה ואקלים ויזהה הזדמנויות צמיחה חדשות. בנוסף לשיתוף חוויות ושיטות עבודה מומלצות למציאת פתרונות חדשניים לפיתוח מערכת אקולוגית טכנולוגית והשקעות הון".

הוא המשיך: "ממלכת בחריין היא יעד אטרקטיבי עבור סטארטאפים בתחום החדשנות והטכנולוגיה באמצעות הנוער שלה, כוח העבודה השאפתני עם כישורים מדעיים גבוהים ומערכת אקולוגית משגשגת. התשתית הדיגיטלית המתקדמת של בחריין, ואימוץ מחשוב הענן, תרמו למשיכת שותפויות ומנהיגים גלובליים, והמחויבות של הממלכה לחדשנות, לכלכלה דיגיטלית, לחשיבה קדימה ולתקנות אטרקטיביות הפכו את הממלכה למרכז חדשנות".

"היחסים בין ישראל ל-Start-Up Nation Central וממלכת בחריין הם אמיתיים וכנים, שנוצרו מהרצון להעמיק את שיתוף הפעולה הפורה בין שתי המדינות. אני גאה לומר שכשלוש שנים לאחר החתימה על הסכמי אברהם, שיתופי הפעולה, בכל התחומים, מתרחבים ואנחנו תמיד שואפים להצמיח אותם עוד יותר. אני סמוך ובטוח שהכלים והמוצרים הטכנולוגיים שפותחו על ידי חברות הסטארטאפ הישראליות יביאו תועלת רבה לכלכלת בחריין ולהיפך" אמר חאליד יוסף אחמד אל ג'לחמה, שגריר ממלכת בחריין בישראל.

איתן נאה, שגריר ישראל בממלכת בחריין אמר: "לקיחת ההסכמים מחזון למציאות, היחסים בין שתי המדינות שלנו מתקדמים כאשר אנו רותמים את שתי המדינות, ערכים מוספים הם ההון האנושי שלנו, חתירה הדדית לשלום, ביטחון ושגשוג באמצעות חדשנות, שיתוף פעולה כלכלי וקידמה. הכנס יאפשר לקהילות העסקיות שלנו לבחון דרכים לשתף פעולה קדימה וביחד, על ידי יצירת מודל לפיו יחסי ידידות הדוקים ושיתוף פעולה בחדשנות שוות הזדמנויות לצמיחה ושגשוג",

"כאשר האזור שלנו עובר מכלכלה המבוססת על משאבים לכלכלה מבוססת ידע, ישראל ובחריין עובדות יחד להשגת החזון הזה. יחד, נצא לדרך חדשה קדימה והכנס הזה הוא רק ההתחלה כאשר מערכות יחסים ארוכות טווח יוצרים פתרונות לאתגרים משותפים", אמר אבי חסון, מנכ"ל Start-Up Nation Central. חסון הוסיף, "אנו מודים לעמיתינו בבחריין על השותפות שלהם וגאים להיות חלק מצוות בחריין מעתה ואילך".

זהו הכנס הראשון מסוגו, המאגד פקידי ממשל, תאגידים גדולים, ארגונים בינלאומיים, קהילות עסקיות ומחדשים טכנולוגיים כדי להתמקד באתגרים בפינטק, לוגיסטיקה, שינוי אספקה, מים, אנרגיה ואקלים.

הכנס כולל סדנאות לבניית האקוסיסטם הטכנולוגי ופיתוח ההון האנושי, המאפשרות לשתי המדינות להחליף ידע ושיטות עבודה מומלצות, באמצעות השתתפות משלחת של יותר מ-50 פקידי ממשל, אנשי עסקים ומשקיעים בישראל. הימים הבאים של הכנס יכללו סדנאות מקצועיות, הרצאות, פאנלים, מפגשי מצגות ודיונים על עתיד הבנקאות והטכנולוגיה הפיננסית, אבטחת מים ואנרגיה חכמה, פיתוח מערכות אקולוגיות של סטארט-אפים, ואתגרי ההון האנושי.

 

ישראל ועידת בחריין טכנולוגיה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד