כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צרות בארמון

סקרים בטורקיה: ארדואן בפיגור גדול מול מועמד האופוזיציה

סקרים חדשים מראים כי המועמד לנשיאות מטעם האופוזיציה הטורקית, מוביל מול הנשיא ארדואן ביותר מ-10 אחוזים לקראת הבחירות שתערכנה בחודש מאי הקרוב. קורבנות רעידת האדמה מהחודש שעבר שוקלים מחדש את תמיכתם בארדואן

סקרים בטורקיה: ארדואן בפיגור גדול מול מועמד האופוזיציה
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

סקרים חדשים בטורקיה מראים כי מועמד האופוזיציה הטורקית, כמאל קיליצ'דראולו, מוביל על הנשיא ארדואן ביותר מ-10 אחוזים לקראת הבחירות שתערכנה ב-14 במאי, שנחשבות בעיני רבים כהצבעה המשמעותית ביותר בתולדות טורקיה.

הסקרים מראים גם כי גוש האופוזיציה, הנקרא ברית הלאומית, מוביל גם את המרוץ למושבים בפרלמנט, לפחות בשישה אחוז, לפני מפלגתו של ארדואן, ובעלות בריתה. ארדואן עומד בפני האתגר הגדול ביותר לשלטונו בן 20 השנים לאחר שחיקת הפופולריות שלו במהלך משבר יוקר המחיה. קורבנות רעידת האדמה מהחודש שעבר שוקלים מחדש את תמיכתם בארדואן.

הבחירות יכריעו לא רק מי יוביל את טורקיה אלא כיצד היא תתנהל, לאן מועדות פניה של כלכלתה ואיזה תפקיד היא עשויה למלא כדי להקל על המלחמה באוקראינה ובמזרח התיכון.

מפלגות האופוזיציה בטורקיה בחרו מועמד לנשיאות מול ארדואן

כזכור, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, שש מפלגות האופוזיציה בטורקיה בחרו בכמאל קיליצ'דראולו כמועמד בבחירות לנשיאות מול ארדואן, שתערכנה ב-14 במאי. ארדואן עומד בפני סערה ציבורית בשל טיפולו הלקוי ברעידות האדמה הקטסטרופליות של החודש שעבר שהסתיימו עם כ-50,000 הרוגים.

מר קיליצ'דראולו, בן ה-74, הוא המנהיג הוותיק של מפלגת האופוזיציה הגדולה במדינה, מפלגת העם הרפובליקנית (CHP), הגוש החילוני שהוקם לפני יותר ממאה שנה על ידי מוסטפא כמאל אטאטורק, מייסד הרפובליקה הטורקית המודרנית.

בחירות רג'פ טייפ ארדואן רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד