כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מוקיעים בשאט נפש"

1,600 מילואימניקים על הסרבנות: "תופעה חמורה ומכוערת"

מעל 1,600 מפקדים ולוחמים במילואים גינו את הסרבנות במכתב ששלחו לרמטכ"ל הרצי הלוי: "מיעוט קיצוני מנסה לכפות את עמדותיו הפוליטיות באמצעות סרבנות פסולה שאין לה שום מקום בצבא ההגנה לישראל. כולנו מוקיעים בשאט נפש את הסרבנות" | מאות אקדמאים נוספים הצטרפו לעצומה בעד הרפורמה

1,600 מילואימניקים על הסרבנות: "תופעה חמורה ומכוערת"
דגלי ישראל בהפגנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כ-1,600 מפקדים וביניהם קצינים בכירים, ולוחמים רגילים במילואים שיגרו היום מכתב לרא"ל הרצי הלוי בו הביעו סלידה מגילויי הסרבנות הצצים לאחרונה על רקע הרפורמות המשפטיות. יוזמה זו מצטרפת ליוזמות קודמות שגינו את הסרבנים וקראו להשארת צה"ל מחוץ לפוליטיקה.

במכתב נכתב בין היתר: "מדובר בתופעה חמורה ומכוערת של סרבני מילואים, שמתפתחת נגד צה"ל בגיבוי תקשורתי מוגזם ומנופח. מיעוט קיצוני מנסה לכפות את עמדותיו הפוליטיות באמצעות סרבנות פסולה שאין לה שום מקום בצבא ההגנה לישראל. כולנו אומרים לך הרמטכ"ל: הננו. כולנו מוקיעים בשאט נפש את הסרבנות".

המילואימניקים סיכמו את מכתבם בכך ש"כולנו נתייצב למילואים להגן על מדינת ישראל מפני אויבינו בכל עת ובכל שעה ללא תנאים ותחת כל ממשלה מימין או משמאל".

בתוך כך, היום (שני) הצטרפו כשלוש מאות אקדמאים נוספים לעצומה בעד הרפורמה. עד כה כ-500 פרופסורים ואנשי אקדמיה חתמו על עצומת התמיכה ברפורמה המשפטית, כאשר מן הידועים שבהם הוא חתן פרס ישראל פרס הנובל פרופ' ישראל אומן. בעצומה זו נכתב: "רפורמה מקיפה היא חיונית. ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך".

הרפורמה המשפטית קצינים מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד