כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתיחות בשחקים

מטוס רוסי התנגש במל"ט אמריקאי מעל הים השחור

מטוס קרב רוסי פגע במדחף של מל"ט אמריקאי מעל הים השחור ואילץ את ארה"ב להפיל את המל"ט במים בינלאומיים. רוסיה מצידה מכחישה שפגעה במל"ט בכוונה, וטוענת שהוא תמרן בחדות ולכן התרסק. ארה"ב זימה את השגריר הרוסי לשיחת נזיפה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

מטוס קרב רוסי התנגש במל"ט אמריקאי מעל הים השחור, ואילץ את ארה"ב להפיל את המטוס הבלתי מאויש שלה, כך הודיע הצבא האמריקני. המל"ט היה במשימה שגרתית במרחב האווירי הבינלאומי כששני מטוסים רוסיים ניסו ליירט אותו. על פי דיווחים בבריטניה, מטוס הקרב הרוסי השמיד מל"ט בשווי 32 מיליון דולר מעל הים השחור. וושינגטון האשימה את מוסקבה בהפלת המטוס הבלתי מאויש בכוונה לאחר שהותקף על ידי שני מטוסי קרב, בנוסף הושלך עליו גם דלק במהלך ניסיון היירוט.

"המעשה הלא בטוח והלא מקצועי של הרוסים כמעט גרם להתרסקות אחד ממטוסי הקרב והמל"ט, מסר הפיקוד האירופי האמריקאי. עוד נמסר: "כוחות ארה"ב ובעלות הברית ימשיכו לפעול באזור".

רוסיה מכחישה שהמטוסים פגעו בכוונה במל"ט, וטוענת שהוא תמרן בחדות והתרסק לאחר שפגע במטוסים רוסים סמוך לגבול רוסיה. אך לפי פיקוד אירופה של צבא ארה"ב: "אחד המטוסים הרוסים פגע במל"ט, וכתוצאה מכך אירע התרסקות ואובדן מוחלט של המל"ט".

פיקוד אירופה הודיע גם ​​כי האירוע היה "לא בטוח ולא מקצועי, וההתנגשות גרמה לגורמים רשמיים בארה"ב להפיל את המל"ט". בהצהרה נאמר עוד כי "המל"ט האמריקאי טס מעל הים השחור לכיוון הגבול הרוסי עם משדרים כבויים". ארה"ב זימה את השגריר הרוסי לשיחת נזיפה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב הים השחור מל"טים מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד