כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בלבוש אזרחי

חייל רוסי נעצר באוקראינה לאחר שהסתתר במשך 6 חודשים

חייל רוסי נעצר לאחר שהסתתר במשך שישה חודשים באזור שהופגז ללא רחם על ידי כוחות רוסיים, כך מסרה המשטרה האוקראינית. לא ברור עדיין כיצד הוא שרד ששה חודשים, ומי סיפק לו מזון ושתיה

חייל רוסי נעצר באוקראינה לאחר שהסתתר במשך 6 חודשים
החייל לאחר שנתפס צילום: משטרת חרקוב

המשטרה הלאומית בחרקוב הודיעה, כי שוטרים מכוחות מיוחדים סיירו בכפר קופיאנסק-ווזלוביי ונתקלו בחייל רוסי ששהה שם ששה חודשים. מהמשטרה נמסר כי האיש ממוסקבה בן 42 סיפר להם שהתחבא בבניינים נטושים באזור קופיאנסק ליד חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה.

"במהלך הבדיקה התברר כי הוא חייל של חטיבת הרובאים ה-27 של הפדרציה הרוסית", פרסמה המשטרה. החייל האלמוני אמר לחוקרים שהוא חי בחשאי בכפר מאז שכוחות אוקראינים שחררו את האזור בספטמבר האחרון. לא ברור עדיין כיצד הוא שרד ששה חודשים, ומי סיפק לו מזון ושתיה.

החייל, שהיה לבוש בלבוש אזרחי בעת מעצרו, נלקח לחקירה במשטרה המקומית על נסיבות שהותו באוקראינה. כ-2,500 תושבים נותרו בקופיאנסק למרות התקפות בלתי פוסקות מעמדות צבאיות רוסיות, שנמצאות כעת במרחק של פחות מ-8 קילומטרים משם.

בשבוע שעבר הורו שלטונות אוקראינה על פינוי חובה של התושבים הפגיעים ביותר, כולל ילדים ואנשים עם מוגבלויות, תוך ציון התקפות ארטילריה שהופכות את החיים באזור לבלתי אפשריים. עם זאת, חלק מהתושבים המקומיים סירבו לעזוב את בתיהם ולברוח.

ביום שלישי, סבב נוסף של הפגזות הרג אישה שנהגה במכונית בעיירה וובצ'נסק הסמוכה ונגרם נזק למספר מבנים, כך לפי הרשויות המקומיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה שבוי הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד