י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתקעו בלי תחמושת

מחסור בארטילריה מעכב את המתקפה של רוסיה במזרח אוקראינה

המחסור בארטילריה מעכב מתקפה רוסית במזרח אוקראינה, כך אומרים גורמים מערביים. אנשיו של פוטין הורו ליצרנים להכפיל את הייצור של ארטילריה לקראת המתקפות המתוכננות. חוסר בארטילריה בקו החזית הוא סיבה מרכזית לכישלונותיה האחרונים של רוסיה

מחסור בארטילריה מעכב את המתקפה של רוסיה במזרח אוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מחסור בפגזי ארטילריה מעכב את התקדמותה של רוסיה במזרח אוקראינה, כך אמרו גורמים מערביים לעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', כאשר רוסיה מנסה לכבוש את העיר בחמוט לאחר חודשים של קרבות קשים ואוקראינה מתכוננת למתקפה נגדית.

המחסור בתחמושת רוסית החמיר בשבועות האחרונים עד כדי כך שקיצוב קיצוני של פגזי ארטילריה עשוי להיות בתוקף בחלקים רבים של החזית, אמר משרד ההגנה של בריטניה ביום שלישי בתדרוך המודיעין היומי שלו. גורמי הגנה אירופאים אחרים הסכימו עם ההערכה, כאשר אחד מהם הדגיש כי רוסיה עובדת עם שותפות כולל צפון קוריאה כדי לקנות תחמושת במהירות בזמן שהיא מגדילה את הייצור.

בריטניה הודיעה כי חוסר בארטילריה בקו החזית הוא סיבה מרכזית לכישלונותיה האחרונים של רוסיה להשיג הישגים צבאיים באוקראינה, והוסיפה כי מוסקבה כנראה משתמשת במלאי תחמושת ישן שתוייג בעבר כלא ראוי למלחמה.

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ובכירי ההגנה הרוסים הנחו את יצרני הנשק הרוסיים להכפיל את ייצורם של תחמושת במהלך ביקור בתאגיד הטילים הטקטיים JSC בקורוליוב, מחוץ למוסקבה, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה.

רוסיה ירתה ארטילריה כאילו משאביה היו בלתי מוגבלים בחודשים הראשונים של המלחמה, אך המחסור ערער את האסטרטגיה הזו. אנליסטים מעריכים כי רוסיה יורה כ-10,000 פגזים ביום, ירידה מ-20,000 עד 30,000 בקיץ שעבר - אך עדיין הרבה מעל ל-3,000 פגזים של אוקראינה לערך שנורים ביממה אחת.

"רוסיה לא תיארה לעצמה בסיוט הגרוע ביותר שלה שהיא תהיה בסוג כזה של מלחמה. הם ציפו שזה יסתיים מהר, אבל זה לא נגמר - והם הוציאו עד עכשיו משאבים אדירים", אמר היועץ לביטחון לאומי של אוקראינה, אולקסי דנילוב , ל"וול סטריט ג'ורנל" בשבוע שעבר.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ירי ארטילרי פגזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד