כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אין צורך לגשת לסניף

בשורה לנוטלי המשכנתאות: זה השירות החדש שהושק

שירות מקוון הושק במסגרתו ניתן יהיה להגיש לבנק אישור חתימה נוטריוני על ייפוי כוח לצורך לקיחת משכנתא, כמסמך דיגיטלי החתום בחתימה אלקטרונית מאושרת של הנוטריון, מבלי להידרש להגיע לסניפי הבנק | במשרד המשפטים מקווים כי יוזמה זו תהווה סימן לבאות ולשיתופי פעולה דומים מול בנקים וגופים נוספים המבקשים מסמכים 

בשורה לנוטלי המשכנתאות: זה השירות החדש שהושק
משכנתא צילום: Yossi Zamir/Flash90

משרד המשפטים ובנק מזרחי-טפחות השיקו שירות מקוון חדש לקבלת אישורי נוטריון בדיגיטל: במסגרת שיתוף פעולה בין משרד המשפטים למזרחי-טפחות, יכולים לקוחות המשכנתא של הבנק, לראשונה במערכת הבנקאית, לשלוח לבנק באופן מקוון ייפוי כוח חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת של נוטריון. זאת, בניגוד למצב עד היום שבו נדרשו להביא לבנק, פיסית, אישור נוטריוני מודפס החתום בסרט אדום ומוטבע בחותם. המהלך החדשני המשותף למשרד המשפטים ולמזרחי טפחות יאפשר את קבלת המסמך החתום באמצעים דיגיטליים, והתייחסות אליו כאל מסמך מקור. במשרד המשפטים מקווים, כי היוזמה הזו, המקודמת כחלק מתהליכי ההאצה הדיגיטלית של משרד המשפטים, ובהמשך ישיר לתיקון תקנות הנוטריונים, תהווה סימן לבאות ולשיתופי פעולה נוספים מול בנקים וגופים נוספים המבקשים מסמכים נוטריונים. 

המהלך יצא לדרך בעקבות שיתוף פעולה בין מחלקת נוטריונים באגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים לבין בנק מזרחי-טפחות, במטרה לשפר את השירות לציבור. המהלך צפוי להקל על לקוחות המשכנתה, אשר נדרשים להעביר לבנק מסמכים רבים ובהם גם אישור אחד לפחות עליו נדרשת חתימת נוטריון. במסגרת השירות, הנוטריון יעביר את המסמך שאושר בחתימתו האלקטרונית ישירות לבנק באופן מקוון, כך שיחסך מלקוחות הבנק להגיע לסניף. השירות צפוי לייעל ולזרז את הליך לקיחת משכנתא ומהווה חלק נוסף בקידום השירות לציבור והתאמתו לעולם הדיגיטלי.

 מנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד: "משרד המשפטים גאה על השקת שירות נוסף שבבסיסו חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית שחוסכת זמן ומשאבים לציבור, לבנקים ולעורכי הדין. בנק מזרחי-טפחות היה הראשון לאמץ את הבשורה הדיגיטלית בתחום הנוטריונים ואני מברך אותו על כך. שיתוף הפעולה המוצלח בין משרד המשפטים לבין הבנק הוא דוגמה כיצד ניתן בשיתוף פעולה חוצה מגזרים לשפר את השירות לציבור. משרד המשפטים ימשיך לפעול למען שיפור, קיצור וייעול מתמיד של השירות לציבור ולקדם חדשנות, חיסכון ודיגיטציה".

 עו"ד עמיר הרן, ראש האגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים: "קבלת אישורים דיגיטליים על ידי הבנקים היא מימושו של חזון הנוטריון הדיגיטלי שמשרד המשפטים מקדם בשנים האחרונות. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם בנק מזרחי-טפחות ומצפים לראות את כל המוסדות, הגופים הציבוריים והעסקיים מאמצים את הבשורה הדיגיטלית ומקבלים דרך קבע אישורים נוטריוניים דיגיטליים. מבחינה משפטית, מסמך נוטריוני דיגיטלי החתום בחתימה מאושרת שווה ערך לאישור נוטריוני הניתן על-גבי נייר ומבחינת בטיחות, אמינות ויעילות - אף עולה עליו.

 

דירה בירוקרטיה משכנתא בנק מזרחי-טפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד