כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הסדר מקומם

העבריין הסדרתי תקף ארבעה חרדים וזה עונשו

ערבי תושב מזרח ירושלים שתקף לפני כמה חודשים ארבעה חרדים בגז פלפל כאשר היו בדרכם לכותל המערבי בליל שבת יצא בעונש קל ולא בפעם הראשונה | הסיפור המלא על העבריין הסדרתי ששב לסורו

העבריין הסדרתי תקף ארבעה חרדים וזה עונשו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כארבעה חודשים אחרי שתקף ארעה חרדים בגז פלפל עת היו בדרכם לכותל המערבי בליל שבת, פרקליטות מחוז ירושלים הגיעה להסדר טיעון עם מוחמד עסילה, תושב ממזרח ירושלים, לפיו עסילה יודה בתקיפה סתם ממניע גזעני וייכנס לעשרה חודשי מאסר בפועל. כך מדווח אברהם בלוך ב'מעריב'.

כאמור התרחשה בליל שבת בדצמבר 2022 ומאז עסילה נתון במעצר, ולכן בניכוי שליש מתקופת המאסר שנגזרה עליו הוא יוכל להשתחרר ממאסרו כבר בעוד כשלושה חודשים.

ב'מעריב' מצוין כי זאת אינה הפעם הראשונה בה עסילה מורשע בפלילים, שכן שנה לפני תקיפת ארבעת החרדים, בנובמבר 2021, הורשע מוחמד עסילה בתקיפת שוטר באמצעות נשק מזוין וגם בגינה נענש בעשרה חודשי מאסר בלבד.

בנוסף, בשנת 2020 הוא הורשע בתקיפה ובשנת 2018 הורשע בעבירות של התפרעות, ריבוי עבירות של תקיפת שוטר ועוד, כאשר גם בתיק הנ"ל עונשו עמד על עשרה חודשי מאסר בלבד.

במקרה הנוכחי אישר השופט ארנון איתן את הסדר הטיעון למרות עברו העברייני וקבע כי על עסילה יוטל עונש מאסר לאורך עשרה חודשים, קנס של 500 ש"ח וכן פיצוי בסך 1,200 ש"ח לארבעת החרדים שתקף.

מדובר באבסורד שכן זו הפעם השלישית שהעבריין הסדרתי עומד בפני מערכת המשפט ויוצא באותו עונש קל של עשרה חודשי מאסר שכבר הוכיחו כי הם אינם מרתיעים אותו מלשוב ולפשוע. לפי החוק יכול היה השופט במקרה דנן לשלוח אותו עד לשש שנות מאסר, כאשר עבירת תקיפה סתם דינה עד שנתיים שנות מאסר, כאשר צירוף המניע הגזעני מכפיל את עונש המאסר ומעמיד אותו על ארבע שנים. כאמור למרות עברו הפלילי הוא נשלח שוב לעשרה חודשים בלבד.

תקיפת חרדים הכותל המערבי מאסר בפועל עונש מאסר עבריין סדרתי תוקף סדרתי הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד