כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אחרי ההסכם עם סעודיה

התחממות היחסים נמשכת: בכיר איראני יבקר באמירויות

אחרי חידוש היחסים עם סעודיה, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, יבקר באיחוד האמירויות בקרוב ואף צפוי להיפגש עם הנשיא, השייח' מוחמד בן זאיד. "יש דיבורים גם על הסכם הגרעין ופתרונות לסנקציות"

התחממות היחסים נמשכת: בכיר איראני יבקר באמירויות
מוסלמים באמירויות צילום: unsplash

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן אמור לבקר באיחוד האמירויות הערביות, כך דיווחה התקשורת הערבית. פקיד הביטחון האיראני הבכיר יתארח אצל עמיתו האמירותי, היועץ לביטחון לאומי, שייח' טחנון בן זאיד אל-נהיאן. שמח'אני צפוי להיפגש גם עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן.

התחממות היחסים בין המדינות באה לאחר נסיעתו האחרונה של שמח'אני לסין, שם נערכו שיחות עם סעודיה שהובילו להכרזה ב-10 במרץ כי השגרירויות ייפתחו מחדש בתוך חודשיים. ההסכם האחרון הגיע בעקבות שיחות רבות ביו הצדדים בעיראק ובעומאן בין בכירים איראנים וסעודים בשנים 2021-22.

בשיחה בעילום שם, טען מקור ערבי: "הייתה תוכנית לשמח'אני לנסוע לאיחוד האמירויות, היא הייתה אמורה להתרחש לפני שבועיים, אבל היא נדחתה בגלל ההסכם עם סין". התאריך המדויק של הביקור הקרוב אינו ברור.

"שני הצדדים התבקשו לארגן זאת כדי לדחוף את שיתוף הפעולה האזורי קדימה". אמר המקור, "יש דיבורים גם על הסכם הגרעין ופתרונות לסנקציות". מוקד ביקורו של שמח'אני צפוי להיות גם בהשקעות ובמסחר, בנוסף לנושאי ביטחון.

הקשרים בין איראן לאיחוד האמירויות הופסקו בשנת 2016, כאשר ערב הסעודית ניתקה את היחסים עם איראן בעקבות הסתערות של מפגינים על מבנים דיפלומטיים שלה באיראן. המפגינים זעמו על הוצאתו להורג של איש הדת השיעי הסעודי שהתנגד למשטר הסעודי, נמר אל-נימר. כסולידריות עם הממלכה, איחוד האמירויות הורידה את דירוג היחסים עם הרפובליקה האסלאמית של איראן לרמה של מינימום.

איחוד האמירויות איראן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד