כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפרשייה הביטחונית החמורה

הפיגוע בצומת מגידו: מחבל שחצה מלבנון הניח את המטען - ונוטרל לאחר שנלכד עם חגורת נפץ

במערכת הביטחון התירו לפרסום פרטים מה"פרשייה הביטחונית" החמורה שהסעירה את המדינה: מחבל שחצה מלבנון הניח את מטען החבלה שגרם לפציעתו של צעיר באורח קשה. בשעות הערב אותר המחבל באזור הגבול, כשעליו חגורת נפץ. הלוחמים שחשו בסכנה, ירו וניטרלו אותו

הפיגוע בצומת מגידו: מחבל שחצה מלבנון הניח את המטען - ונוטרל לאחר שנלכד עם חגורת נפץ
הפיגוע במגידו צילום: באדיבות המצלם

מחבל שחצה מלבנון לשטח ישראל, הוא זה שהניח את מטען החבלה שהתפוצץ בצומת מגידו לפני יומיים, וגרם לפציעתו הקשה של שרף אלדין, צעיר בן 21 מהכפר סאלם. כך הותר הערב (רביעי) לפרסום. במערכת הביטחון בודקים מי שלח את המחבל וכיצד חצה את הגבול הישראלי.

ה"פרשייה הביטחונית" שמעוררת סערה בישראל בימים האחרונים החלה ביום שני לפנות בוקר, אז התפוצץ מטען רב עוצמה סמוך לצומת מגידו, שפגע ברכבו של אלדין. זמן קצר לאחר הפיצוץ, במערכת הביטחון מבינים שמדובר במטען חריג, בגודלו, בעוצמתו, ובאופן שבו הוא הופעל. מבדיקת גורמי הביטחון עלה כי המטען החריג אינו מוכר מהזירה הפלסטינית, ולפי הערכות הוא דומה באופן מדאיג לסוג המטענים שהופעלו בעבר בעיקר נגד כוחות צה"ל בלבנון.

בשל האירוע החריג, כוחות הביטחון החלו במצוד נרחב אחר האחראים להנחת המטען. במהלך הערב, לוחמי ימ"מ ושב"כ שהשתתפו במצוד, איתרו את הרכב ובו המחבל באזור אדמית, לא רחוק מגבול לבנון. הלוחמים שחששו לחייהם ירו במחבל וניטרלו אותו. בזירה אותרה חגורת נפץ מוכנה להפעלה ואמצעי לחימה נוספים.

לפי הערכות, המחבל ניסה לעשות את דרכו חזרה ללבנון. הנהג שהסיע את המפגע נלקח לחקירה וכעת נבדק האם סייע למחבל הלבנוני, או לקח אותו 'טרמפ'.

סריקות אחר המחבל. צילום: דובר צה"ל

בהודעה משותפת של צה"ל שב"כ והמשטרה נאמר כי במהלך הסריקות וחסימות הצירים, נעצר כלי רכב באזור מושב יערה (כביש 899). במהלך מעצר הרכב, המחבל החמוש היווה סכנה לכוחות שב"כ וימ"מ אשר נטרלו והרגו אותו. ברשות המחבל נמצאו אמצעי לחימה, חגורת נפץ מוכנה להפעלה וכן פריטים נוספים. ההערכה היא כי נטרול המחבל סיכל פיגוע נוסף.

"מתחקור ראשוני עולה כי המחבל ככל הנראה חצה מוקדם יותר השבוע משטח לבנון לישראל. עוד עלה כי לאחר הפיגוע בסמוך לצומת מגידו, עצר המחבל רכב וביקש מהנהג להסיעו צפונה. הפיגוע מצוי תחת חקירה רחבה במסגרתה נבחנת גם מעורבותו של ארגון הטרור חיזבאללה", נאמר בהודעת הצבא.

מעצר הנהג

פיגוע מגידו לבנון הפיגוע במגידו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד