ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החרפה בשגרירות

הסנאטור הבטיח: המשפחות החרדיות יקבלו דרכונים

מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, התייחס לפרשת הדרכונים למשפחות החרדיות שלא הצליחו לקבל דרכונים לילדים שלהם כדי לטוס לפסח לארה"ב. "נדאג שיוכלו להגיע הביתה לארה"ב לחג הפסח"

הסנאטור הבטיח: המשפחות החרדיות יקבלו דרכונים
סנטור שומר עם שלומי ורדיגר מאגודת ישראל צילום: Yeshiva world news

בנאום בפני משתתפי בכירי אגודת ישראל בוושינגטון, אמר מנהיג הרוב בסנאט הסנאטור היהודי צ'אק שומר, כי הוא עובד על פתרון הבעיות שצצו לאחרונה עם משפחות אמריקאיות חרדיות בישראל המבקשים לטוס הביתה לפסח, ולא קיבלו סיוע בשגרירות בירושלים ובתל אביב, כך דיווח אתר Yeshiva world news.

"אין דבר חשוב יותר ממשפחה, ואני יודע שיש לכם ילדים נשואים, והם רוצים לחזור הביתה לפסח, הם רוצים לחזור למשפחה שלהם לפסח, אז אנחנו עובדים כדי שזה יקרה", אמר הסנטור שומר לגורמים רשמיים באגודת ישראל.

כזכור כפי שדיווחנו קהילת האזרחים האמריקאים בישראל סוערת בנוגע להתנהגות מחפירה מצד השגרירות למשפחות אמריקאיות חרדיות צעירות בשגרירות ארצות הברית בירושלים. בתחילת השבוע הגיעו המשפחות הצעירות לשגרירות ארה"ב ברחוב דיוויד פלוסר בירושלים כדי לרשום את התינוקות שזה עתה נולדו לדרכוני חירום. משפחות אלו מעוניינות לחזור לארה"ב לקראת פסח, ותיאמו פגישות דרך אתר האינטרנט החדש של השגרירות לתורים.

אולם כשהם הגיעו סירבו להכניס אותם. עובדי השגרירות עמדו בחוץ והסבירו כי הכללים השתנו: כל אדם ללא אזרחות אמריקאית מתועדת קודם לכן לא יכול לקבל דרכון חירום. בעוד שההורים החזיקו בהוכחת אזרחות, וילדיהם היו זכאים לאזרחות, החוקים החדשים מנעו מהתינוקות לקבל דרכונים.

המשפחות הצעירות טענו שאיש לא הודיע ​​להן על שינוי. הן קבעו פגישות בימים האחרונים ושינו סדר יום, חלק מהאמהות בקושי שבוע לאחר הלידה. אך דבריהם נפלו על אוזניים ערלות.

עובדי השגרירות הגיבו בקול רם ואיימו להזעיק את האבטחה אם האנשים לא יזוזו, עובד אחד הודיע ​​בגסות כי הוא היחיד המסוגל לסייע להם - וכי הוא מסרב לעשות זאת.

חרדים דרכונים סנטור שגרירות ארצות הברית בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד