כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הצהרה חסויה

דאגה במערב: טונות של אורניום נעלמו מאתר בלוב

הסוכנות לאנרגיה אטומית הודיעה כי פקחי הסוכנות גילו כי כ-2.5 טונות של אורניום טבעי נעלמו ממתקן בלוב, שלא נמצא כעת תחת פיקוח ממשלתי

דאגה במערב: טונות של אורניום נעלמו מאתר בלוב
העשרת אורניום צילום: Pixabay

פקחי האו"ם גילו שכ-2.5 טונות של אורניום טבעי נעלמו מאתר בלוב שאינו בשליטת הממשלה, כך מסרה הסוכנות לאנרגיה אטומית למדינות החברות.

הממצא הוא תוצאה של בדיקה שתוכננה במקור בשנה שעברה ש"נאלצה להידחות בגלל המצב הביטחוני באזור" ובוצעה לבסוף ביום שלישי האחרון, כך לפי ההצהרה החסויה של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי.

"פקחי סבא"א מצאו כי 10 מיכלים המכילים כ-2.5 טון של אורניום טבעי (תרכיז עפרות אורניום) שאושרו בעבר על ידי לוב כי הם מאוחסנים במקום זה, לא היו במקום", נאמר בהצהרת הסוכנות.

הסוכנות תבצע "פעילויות נוספות" כדי לקבוע את נסיבות סילוק האורניום מהאתר, והיכן הוא נמצא כעת, נכתב בהודעה. "אובדן הידע על מיקומו הנוכחי של חומר גרעיני עלול להוות סיכון רדיולוגי, כמו גם חששות ביטחוניים גרעיניים", נכתב, עוד נאמר: "ההגעה לאתר דורשת לוגיסטיקה מורכבת".

בשנת 2003 לוב תחת המנהיג דאז מועמר קדאפי ויתרה על תוכנית הנשק הגרעיני שלה, היו לה צנטריפוגות שיכולות להעשיר אורניום כמו גם מידע לפצצה גרעינית, אם כי היא התקדמה מעט לקראת פצצה.

 

יענקי פרבר אורניום הסוכנות לאנרגיה אטומית לוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד